• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۶
  • شناسه خبر: 23983

مجموعه غزل «یاربَست» سیدضیاء موسوی رونمایی شد

کتاب «یاربَست» مجموعه غزل‌های سیدضیاء موسوی با حضور استاد ولی‌الله کلامی زنجانی و جمع محدودی از شاعران جوان استان در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان رونمایی شد.


به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مراسم رونمایی از کتاب «یاربَست» از سیدضیاء موسوی در حوزه هنری برگزار شد، در این مراسم امیر نعمتی، رییس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به چاپ کتاب «یاربَست» و فعالیت در زمینه شعر آیینی و تاریخ شفاهی اظهار کرد: چند مجموعه دیگر از آثار هنرمندان استانی در مراحل کارشناسی و چاپ است که چاپ مجموعه اشعار امیر رسولی یکی از این کارها است.
نعمتی با اشاره به تدوین سند تحول براساس زیست بوم استان، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر با مشاوره از اساتید و دوستان دانشگاهی در حال تنظیم سند تحول استان هستیم تا با توجه به قابلیت‌هایی که در استان وجود دارد چشم‌انداز مشخصی از فرهنگ و هنر استان برای برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی آینده داشته باشیم.
وی ادامه داد: بر پایه پیروی از منویات مقام معظم رهبری در دیدارها و سفرهایی که به استان داشته‌اند و با توجه به برگزاری جلسات متعددی با اساتید و دوستان دانشگاهی و فعالان فرهنگی استان، وجود «حسینیه اعظم» و «مراسم عزاداری یوم‌العباس» را مبنای یکی از الویت‌هایمان قرار دادیم تا زنجان به عنوان پایگاه «هنر عاشورایی» شناخته شود و از این جهت سعی کرده‌ایم در کنار برگزاری دیگر فعالیت‌ها فرهنگی هنری، بر اساس این اولویت و چشم‌انداز محتوای برنامه‌ها را در سه قالب شعر آیینی، مستندسازی و تئاتر بچه‌های مسجد پایه‌ریزی و سرمایه ‎گذاری کنیم.
در ادامه ولی‌الله کلامی زنجانی، شاعر آیینی استان با اشاره به متأثر شدن از شعر سیدضیاء موسوی در خصوص اربعین سید و سالار شهیدان، وی را شاعری متواضع و دارای نوآوری عنوان کرد.
سیدضیاء موسوی در معرفی مجموعه غزل «یاربَست» گفت: کتاب «یاربَست» منتخبی از ۴۰ غزل عاشقانه سروده شده در دهه ۹۰ است که در ۸۶ صفحه و در تیراژ ۵۰۰ نسخه از طریق انتشارات شانی و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان در اوایل سال ۱۴۰۰ چاپ و منتشر شده است.
وی ادامه داد: با توجه به فرم، ساختار و محتوای این کتاب و فضایی که بر آن حاکم است، سعی کردم که طبق رسالت شاعران امروز در زیبایی‌شناسی، برای این مجموعه غزل اسم و عنوانی انتخاب کنم که برای مخاطب تازگی داشته و قابلیت جلب نظر و تأمل برانگیز باشد. از این رو عنوان «یاربَست» را انتخاب کردم و برداشت‌ها و استنباط‌هایی که از آن می‌گردد در نوع خودش برایم جالب و رضایت بخش است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست