• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۷
  • شناسه خبر: 23990

سهمیه زائران اربعین در زنجان؛ تا امروز ۳۵۰ نفر/ امکان افزایش تعداد زائرین وجود دارد

از ۳۰ هزار نفر سهمیه کشوری اعزام زائر اربعین به کربلا ۳۵۰ نفر برای استان زنجان در نظر گرفته شده که این تعداد قطعی نیست و امکان افزایش وجود خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: از ۳۰ هزار سهمیه کشور برای دست اندر کاران و موکب داران اربعین ۵ موکب از استان زنجان اعزام خواهند شد .

ذبیح الله بابایی گفت: ۲۶ موکب برای خدمت رسانی به زائرین در اربعین از استان زنجان ثبت نام کرده بودند که با توجه به سهمیه بندی و شرایط اعلام شده به خصوص محدودیت سفر هوایی و عدم اجازه برای انتقال لوازم و تجهیزات به صورت زمینی، از میان آنها ۵ موکب اعزام خواهند شد.

بابایی با بیان اینکه از ۳۰ هزار نفر سهمیه برای عموم مردم هم بر اساس ظرفیت استان ها و با توجه به جمعیت و سابقه حضور در اربعین نسبت به سال ۹۸ سهمیه ۳۵۰ نفری برای استان زنجان در نظر گفته شده است که این افراد در سمانه سماح ثبت نام کردند و قرعه کشی شدند و اسامی انها اعلام شده است .

وی تاکید کرد: این تعداد قطعی نیست و امکان تغییر آن وجود دارد و پس از تصمیم نهایی ستاد اریعین استان آمار دقیق اعلام خواهد شد. با توجه به شرایط سایر استان ها و با توجه به اینکه ممکن است از سایر استانها انصرافی داشته باشند، افزایش تعداد زائرین ممکن خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه مسافرانی که اربعین ۱۴۰۰قصد سفر به عراق را دارند برای ثبت نام در سامانه سماح حتما باید ویزای عراق را تهیه کنند گفت: در اربعین امسال امکان هیچگونه سفر زمینی وجود ندارد و یکی از شرایط مهم سفر زائرین، تزریق دو دوز واکسن کرونا و انجام تست پی‌سی آر در ۷۲ ساعت قبل از ورود به خاک عراق ‌است که بازهم در صورت رعایت این نکات، تردد زائرین تنها از طریق سفر هوایی ممکن‌ است. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در خصو ص قیمت بالای بلیط برخی شرکت های هواپیمایی نیز گفت: بر اساس نرخی که دولت برای قیمت بلیط اعلام کرده بود شرکت های هواپیمایی نباید بلیط را بیش از ۵ میلیون بفروشند اما برخی شرکت ها متاسفانه بلیط را به قیمت بالاتر هم می فروشند و در این شرایط برخی زائران مجبور به خرید می شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست