• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۷
  • شناسه خبر: 23994

۱۵ روستای شهرستان ماهنشان دارای مشکل کم‌آبی است

تعدادبالایی از روستا‌های استان زنجان با کمبود آب شرب مواجه است و در شهرستان ماهنشان نیز علاوه بر شوری آب تعداد ۱۵ روستا با مشکل کم‌آبی مواجه است‌.

جلیل جزو‌نقی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵ روستای شهرستان ماهنشان با مشکل کم‌آبی رو به رو است. اما این روستا ها در ساعاتی از روز دارای آب هستند‌ در همین ساعات آب مورد نیاز روزانه را تامین می کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب شهرستان ماهنشان متکی به آب‌های سطحی است و اگر بارندگی وجود داشته باشد آب تامین خواهد شد، گفت: در غیر این حالت آبی در مدار جریان نخواهد داشت با این حال چاه‌های حفر کنده شده در سطح شهرستان نیز سطحی بوده و عمق چندانی ندارند که کم‌بارشی سبب شده تا گاها این چاه‌ها نیز به طور کامل خشک شود و تامین آب با مشکل رو به رو شود.

فرماندار شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در طول هفته‌های اخیر مردم شهر ماهنشان به نبود آب شرب معترض بودند گفت: تعدادی از آب شیرین کن ها در سطح شهر خراب شده بود اما پیگیر تعمیر آن ‌ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه برای برداشت آب شیرین نزدیک ۲۴ دستگاه در سطح شهر جایگذاری شده است، عنوان کرد: به خاطر مشکلاتی که در تعدادی از دستگاه‌ها ایجاد شده ۳ دستگاه به طور کامل از مدار بهره‌برداری خارج شده است.

جزو نقی بیان کرد: روستائیان گاها از آب چاه کشاورزی نیز برای امورات روزانه زندگی استفاده می‌کنند و مشکلات چندانی از این بابت گزارش نکرده‌اند.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست