• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۸
  • شناسه خبر: 24003

۸ درصد بافت شهر زنجان فرسوده است

در سطح استان زنجان به طور میانگین بالای ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۵۰۰ هکتار از سطح مذکور در شهر زنجان قرار دارد.

سعید شاهین‌فر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اذعان کرد: در سطح استان به طور میانگین بالای ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۵۰۰ هکتار از سطح مذکور در شهر زنجان قرار دارد و بیش از ۲۰۰ هکتار نیز در سه شهر ابهر، خرمده و قیدار پراکنده است.

وی افزود: اولین مولفه برای بررسی طرح بافت فرسوده برای باز آفرینی جمعیت است و باید جمعیت بالای بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت وجود داشته باشد که در ۴ شهر مذکور این شرایط وجود دارد اما در شهرهایی مانند ماهنشان، ایجرود، آببر و سلطانیه ۲۵ هزار نفر جمعیت وجود ندارد و بر روی آن‌ها اقدام بازآفرینی انجام نمی‌شود.

معاون مسکن راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه شرکت بازآفرینی با ارائه تسهیلات، قیر برای معابر در اجرای پروژه‌های فرسوده و ناکارآمد کمک می‌کند عنوان کرد: جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر مهم‌ترین شاخصه برای انجام این امر است.

وی با اشاره به اینکه ۸ درصد شهر زنجان بافت فرسوده است گفت: در شهر ابهر ۸ درصد، خرمده ۶ درصد و قیدار ۴ درصد مساحت شهر فرسوده است اما نسبت به استان‌های دیگر این آمار خوب است و شرایط در استان زنجان نسبت به سطح کشور بهتر است.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست