• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۳۱
  • شناسه خبر: 24042

همه تلاش ما این است که کنگره درنهایت صرفه جویی برگزار شود/ صحنه های زیبای جنگ باید به جامعه منتقل شود

قرار شده برخی نهادها کمک هایی در برگزاری کنگره داشته باشند که البته هنوز به دست ما نرسیده است. اما این بزرگ نمایی ها درست نیست. همه تلاش ما از همان ابتدا این بوده که نهایت صرفه جویی را در برگزاری کنگره انجام دهیم.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابر قدرت ها، در رأس آنها امریکا برای خاموش کردن صدای انقلاب متحد شدند و صدام را به عنوان فرمانده میدانی وارد جنگ با ایران کردند اما این جنگ فقط جنگ عراق با ایران نبود جنگ جهانی بود در مقیاسی کوچک که با همه امکانات و تجهیزات و پشتیبانی های سیاسی و روانی علیه ایران صف کشیده بودند.

سردار کرمی گفت: ما در زمان شر,ع جنگ شرایط دفاعی نداشتیم و از لحاظ سیاسی و نظامی آماده جنگ نبودیم و جنگ به ما تحیمل شد ، اما نقطه قوت ما این بود که امتی که نظام مقدسی را تشکیل داده بودند، بر اساس پیوندشان با امام در صحنه بودند و روحیه جهادی و عاشورایی بر ما حاکم بود.

وی افزود: با اینکه نیروهای مسلح ما چه در ارتش و چه در سپاه هیچگونه آمادگی برای جنگ نداشتند اما این هنر امام بود که همه مردم را به صحنه آورد و با تشکیل بسیج مردمی چه آنها که در خط مقدم بودند و چه آنها که پشتیبانی کردند و زنانی که نقش شان کمتر از مردان نبود صحنه های زیبایی خلق کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: ر صحنه های اعزام نیروها به مناطق مادران فرزندانشان را در آغوش می کشیدند و هنگامی که پیکر پاک شهیدانشان می امد می گفتند : در محضر حضرت زهرا (س) روسفید شدیم. بسیاری از صحنه های زیبایی از همراهی و پشتیبانی مردم را در دوران دفاع مقدس داشتیم که امام راحل فرمود : «د رعصر رسول الله هم از این ملّت نبود»

سردار کرمی با اشاره به رشادت های رزمندگان زنجان در سال های دفاع مقدس گفت: سردار میرزاعلی رستمخانی از فرماندهان گردان در شکست حصر آبادان بود که در آنجا هم نگذاشتند حرف امام زمین بماند . امام فرمود : حصر آبادن باید شکسته شود و شکسته شد.

وی با بیان اینکه در تمام دوران دفاع مقدس صحنه های بسیار زیبایی خلق شد گفت: اصحاب رسانه و هنر باید تلاش کنند این زیبایی ها را به جامعه منتقل کنند

سردار جهانبخش کرمی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهیدان افزود: در کربلای ۵ بعد از نماز مغرب عملیات آغاز شد و نبرد تا یک روز ادامه داشت ، شاهد بودم که رزمندگان حتی آبی برای وضو پیدا نمی کردند و حتی فرصتی برای ادای نماز نبود گاهی در حین درگیری نمازشان را هم می خواندند.

سردار کرمی با بیان اینکه لشکرهای رزمندگان زنجان در تمام عملیات ها حضور داشتند گفت: ما کمترین جمعیت را داشتیم اما همه نیروهای ماخط شکن بودند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) در تشریح اقدامات انجام شده برای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نیز گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است و ۸۴ عنوان کتاب هم به تازگی چاپ شده و اسناد بسیاری زیادی هم وجود دارد که می تواند برای انتقال به نسل بعد چندین جلد کتاب شود.

وی افزود: هرسال در هفته دفاع مقدس ۲۰۰۰ برنامه اجرا می شد که امسال به دلیل اینکه در استانه برگزاری کنگره شهدا هستیم ۶۳۲۷ برنامه پیش بینی شده است به علاوه اینکه هیئت های مذهبی و تشکل های مذهبی و دستگاه های دولتی و غیر دولتی همه در راستای کنگره تلاش می کنند و برنامه های زیادی دارند.

سردار کرمی گفت: برگزاری یادواره های شهدا در بین صنوف و اقشار مختلف، برپایی ۹۵ نمایشگاه، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکسوتان رزمنده، رزمایش کمک مومنانه، برگزاری ۳۰۰ مورد مسابقه فرهنگی هنری ، افتتاح ۱۷ پروژه آبرسانی و خانه عالم، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله از مهمترین عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سردار کرمی ادامه داد: برای این هفته غبارروبی مزار شهدا، اهداء خون، پخت و توزیع غذای گرم و توزیع در بین نیارمندان در دستور کار است.

فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح رزمایش مومنانه در لبیک به فرمان رهبری در استان آغاز شد و در حال حاضر در قالب طرح شهید سلیمانی ادامه دارد، گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۶۳۰ هزار بسته بهداشتی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و ۷۵۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین نیازمندان توزیع شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.

سردار کرمی همچنین در خصوص اخباری که در مورد هزینه بعضی نهاد ها مثل شورای شهر یا شهرداری برای کنگره منتشر شده گفت: قرار شده برخی نهادها کمک هایی در این مورد داشته باشند که هنوز به دست ما نرسیده است اما این بزرگ نمایی ها درست نیست د رحالی که هزینه کرد این مبالغ کاملا تعریف شده و همه تلاش ما از همان ابتدا این بوده که نهایت صرفه جویی را در برگزاری کنگره انجام دهیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست