• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۳
  • شناسه خبر: 24088

امسال ذخیره آب سد‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته ۳۱ میلیون متر مکعب کمتر است

آب پشت سد‌های استان زنجان در حال حاضر ۲۲۹ میلیون متر مکعب است، که این میزان نسبت به سال گذشته که ۲۶۰ میلیون متر مکعب بود ۳۱ میلیون متر مکعب کمتر است.

اسمائیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه در سال آبی گذشته که از یک مهر ماه ۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ را شامل می‌شد سال بسیار سختی را به لحاظ بارش‌ها و میزان بارندگی‌ها داشتیم اظهار داشت: متاسفانه شرایط کم‌آبی در کل کشور وجود داشت و استان زنجان نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی افزود: در استان بر اساس ایستگاه‌های باران سنجی مربوط به شرکت آب منطقه‌ای استان، ۲۲۳ میلیمتر بارندگی در سال زراعی آبی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه بارندگی امسال نسبت به سال آبی ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ میزان ۴۰ درصد منفی بود گفت: این در حالی است که میزان بارندگی نسبت به متوسط دوره آماری نیز ۳۰ درصد منفی بود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اینکه بارندگی‌های کم رخ داد رواناب‌ها و ورودی آب پشت سد‌ها در کاهش قابل ملاحضه‌ای داشت بیان کرد: همین امر سبب شد تا میزان ورودی آب پشت سد‌های استان در حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کند.

افشاری با بیان اینکه آب پشت سد‌های استان در حال حاضر ۲۲۹ میلیون متر مکعب است، عنوان کرد: این میزان نسبت به سال گذشته که ۲۶۰ میلیون متر مکعب بود ۳۱ میلیون متر مکعب کمتر است.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست