• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۱۹
  • شناسه خبر: 24340

نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان در زنجان برگزار شد

نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» گفت: نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان که از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه شروع شده بود در ساعت ۱۹ به کار خود پایان داد.

مهندس سعید شاهین فر گفت: در این دوره از انتخابات ۵۶ نفر کاندیدا بودند که از این تعداد ۴۰ نفر در گروه عمران، نقشه برداری و ترافیک شرکت کرده بودند. در نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ۶ نفر گروه معماری و شهرسازی و ۱۰ نفر هم در گروه تاسیسات شرکت کرده بودند که از گروه عمران، نقشه برداری و ترافیک ۶ نفر و از گروه معماری و شهرسازی سه نفر و از گروه تاسیسات برقی و مکانیک هم دو نفر به هیئت مدیره انتخاب شدند.

عضو هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره ساختمان نظام مهندسی زنجان با بیان اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از مهندسان دارای پروانه و عضو نظام مهندسی ساختمان در استان زنجان حق رای دادن داشتند، تاکید کرد: این انتخابات با دوره‌های گذشته فرق داشت و به صورت تمام الکترونیک انجام شد و چهار نفر علی البدل برای هیئت مدیره انتخاب شدند که از این تعداد یک نفر در رشته عمران، یک نفر در رشته معماری، یک نفر در رشته مکانیک و یک نفر هم در رشته برق هستند.

شاهین فر با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تنها یک خانم در رشته شهرسازی و معماری شرکت کرده بود، افزود: این انتخابات هر سه سال یک بار برگزار می‌شود.

وی افزود: نظام مهندسی ساختمان به عنوان یکی از بخش‌های غیر دولتی در کنار بخش دولتی فعالیت می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه در جامعه سه نهاد دولتی، غیر دولتی و بخش خصوصی داریم، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان جزو نهادهای غیر دولتی است که با پشتوانه دولت به کار خود ادامه می‌دهد و دولت به این نهاد جایگاه بدهد به خوبی می‌تواند گسترش پیدا کند.

شاهین فر تاکید کرد: تشکل نظام مهندسی ساختمان تشکلی است که طراحی زیر ساخت‌ها، احداث فضاها و نظارت بر خدمات عمومی و مهندسی را بر عهده دارد و در این زمینه هم بسیار تلاش می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: طراحی خوب و نظارت بر روند اجرای ساخت و ساز موجب بالا بردن کیفیت زندگی در فضاهای مسکونی و عمومی می‌شود و اعتلای شهرسازی در شهرها و همچنین نظارت بر اجرای صحیح پروژه‌ها از وظایف بسیار مهم نظام مهندسی ساختمان است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان افزود: اجرای مقررات ملی ساختمان در شهرها به اندازه‌ای باشد که مردم بتوانند شهرسازی درست و اصولی را به عینه مشاهده کنند و این دیده شدن‌ها در کوتاه مدت از لحاظ معماری، سیما و منظر شهری برای مردم ملموس بوده و در بلند مدت در حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله و طوفان مقاومت سازه‌ها خود را نشان بدهد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست