• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۳
  • شناسه خبر: 24399

۸۴۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی استان زنجان فعال است/۱۹۲ واحد غیرفعال

یک هزار و ۳۲ واحد در شهرک صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است. تعداد ۸۴۰ واحد فعال و ۱۹۲ واحد در حال حاضر غیر فعال است.

محسن عباسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: اثر شعارهای حمایت از تولید در سال های اخیر در قالب اقتصاد مقاومتی در حال ظهور و بروز است، قطعا تاثیر آن در قالب افزایش قابل توجه اشتغال، تولید ثروت، افزایش صادرات و در نهایت قوی شدن اقتصاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه نهضت تعمیق و ساخت انواع کالاهای مورد نیاز توسط تولیدکنندگان، شرکت های دانش بنیان و نخبگان ایجاد و با جدیت دنبال می شود، گفت: هدف این است تا تولید کالا های با کیفیت به حدی برسد که خود کفایی در تمام زمینه ها و کالا شکل گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که هم‌اکنون واحد‌های صنعتی دارند عدم وجود نقدینگی است، خاطر نشان کرد: با اینکه واحد‌های تولیدی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنند اما سند مالکیت واحد‌های داخل شهرک صنعتی مورد قبول بانک‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع بار‌ها پیگیری شده اما نتیجه‌ای نداشته است افزود: در حال رایزنی هستیم تا سند همان ملک به عنوان تضامین قبول شود چرا که اگر این مورد حل شود بسیاری از مسائل پیش‌روی واحد‌های تولیدی نیز برطرف خواهد شد.

عباسی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۲ واحد در شهرک صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: میزان اشتغال ایجاد شده قریب به ۲۱ هزار شغل رسیده است. با این وجود تعداد ۸۴۰ واحد فعال و ۱۹۲ واحد در حال حاضر غیر فعال است.

وی با اشاره به اینکه وزیر جدید تاکید بر به چرخه برگرداندن واحد‌های تعطیل و غیر فعال دارند، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا از ۱۹۲ واحد غیر فعال در استان ۱۶۰ واحد دوباره به چرخه بازگردد‌. با این حال سعی بر این است تا ۳۲ واحد باقی مانده نیز با همراهی آستان قدس رضوی و بنیاد برکت مشکلاتشان مرتفع شده و دوباره تولید را از سر گیرند.

مدیر عامل شرکت‌های صنعتی شهرک صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه بهره برداری از شهرک صنعتی سلطانیه به مساحت ۱۰۳ هکتار، شهرک صنعتی تخصصی برق و الکترونیک زنجان به مساحت ۴۰ هکتار و آماده سازی و تامین زیر ساخت ناحیه کارگاهی و صنفی ظریفان به مساحت ۲.۳ هکتار انجام گرفته، تصریح کرد: شهرک صنعتی شهید شهریاری به مساحت ۴۰۰ هکتار در غرب استان در راستای ایجاد توازن صنعتی در سطح استان ایجاد شده است.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست