• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۳۰
  • شناسه خبر: 24532

جنگ قره باغ برای این بود که سیاستهای اسرائیل در آذربایجان پیاده شود/ولایت فقیه شیعه را در دنیا سربلند کرده است

رهبرجنبش حسینیون آذربایجان در یادوراه شهدای دانشجوی استان زنجان برتقویت دیپلماسی مردمی در جهت حمایت از مردم آذربایجان تاکیدکرد وگفت: این ولایت فقیه است که امروز در دنیا شیعه را سربلند کرده است.ما با او احساس قدرت می کنیم ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، یادواره شهدای دانشگاهی استان زنجان با حضور شیخ توحید ابراهیم بایلی در رهبر مقاومت حسینیون آذربایجان برگزار شد.

شیخ توحید ابراهیم بایلی در این مراسم اظهار کرد: شاید نام مقاومت حسینیون در ایران کمتر شنیده شده باشد، مدافعان حرم اهل جمهوری آذربایجان هستند که سال ۲۰۱۳ میلادی با خواهش و تمنا و با توجه حاج قاسم سلیمانی در این جبهه بزرگ حق و باطل، به جبهه حق ملحق شدند و مدافع حرم شدند.متاسفانه از آذربایجان که اکثراً شیعه هستند در آن زمان نزدیک ۱۵۰۰ نفر به داعش و النصره ملحق شده بودند و این در تاریخ برای ما شیعه ها یک ننگ بود. ما از هر راهی تلاش می کردیم که در جبهه ها حضور داشته باشیم و الحمدلله از آن به بعد هم با عنایت شهید سلیمانی و همت شیعیان آذربایجان این مدافعان حرم به جنبش مقاومت حسینیون تبدیل شدند که نه تنها در بحث امنیت نظامی بلکه در مباحث فرهنگی و جریان سازی و گفتمان سازی در جهان اسلام و خصوصا در آذربایجان فعالیت های جدی انجام می دهند.

وی افزود: ما در حمایت از ولایت فقیه و منافع اسلام و محور مقاومت و ظهور امام زمان (ع) با اماممان سید علی خامنه ای عهد و پیمان بسته ایم و به شهید قاسم سلیمانی قول داده ایم که انتقام او را خواهیم گرفت و تا امروز تمام فعالیت های فرهنگی و سایر فعالیت های ما در راستای این انتقام سخت بوده است.

وی افزود: انتقام سخت فقط یک درگیری نیست بلکه انتقام سخت تمام تحرکات و فعالیت هایی است که صهیونیست ها و اسرائیل و امریکا و تکفیری ها و تمام اهل شیطان را از این منطقه بیرون براند و ایجاد شرایط برای دولت کریمه امام زمان (عج) است ، این انتقام سخت است که انشاالله محقق شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان در یک منطقه حساسی است که رژیم صهیونیستی و قدرت های شیطانی آنجا را حیاط خلوت خود کرده اند گفت: ممکن است برای شما هم سوال باشد که چطور شد که آذربایجان امروز دو دستی تقدیم رژیم صهیونیستی شد؟اگراین سوال را جواب بدهیم، هرکسی که میخواهد در این حوزه خدمتی کند میداند که چه کار باید بکند؟

وی در پاسخ به این سوال تشریح کرد: پس از فروپاشی شوروی مردم آذربایجان اولین کاری که کردند این بود که مرزها راشکستند و خاک ایران را بوسیدند وهویت اصیل اسلامی که از تمدن ایرانی و شیعی گرفته شده را آرزو کردند .یعنی یک بازیابی هویتی شد و با افتخار خواستند که به آن برسند که حتی تاریخ دانهای امریکایی که در فروپاشی شوروی که در آذربایجان بودند می گویند ما در فروپاشی شوروی عاشورا را دیدیم . به کورباچف نامه نوشتند که اگر ما آذربایجان را رها کنیم جمهوری اسلامی دوم خواهد شد و متحد و متفق ایران خواهد شد. این را دشمن می دید و امام خامنه ای هم می دید .

شیخ توحید ابراهیم بایلی گفت: در بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری بعد از فروپاشی شوروی در مورد آذربایجان، تمام این مسائل را قبل تر از ما می دیدند . حساسیت آن منطقه برای دشمن و کارهایی که باید انجام شود را میدانستند و حتی آن موقع به روحانیون و بانیان مباحث فرهنگی هم گفتند که شما لازم نیست به مردم آذربایجان در مورد عزاداری و تسبیح و مهر و احکام نماز و روزه و وضو آموزش بدهید. این ها باید قوی شوند و برنامه های دشمن باید برای آنها تبیین شود.ولی متاسفانه دشمن در این راه خوب کار کرد.

وی بار دیگر تاکید کرد : سوال این بود که چه شد که اذهان مردم آربایجان این مردم شیعه امروز تبدیل به پایگاه رژیم صهیونیستی شد؟ هر قدرتی که هویت یک ملت راتعریف کند و تاریخ آن ها را بنویسد به آن ملت مسلط خواهد شد . صهیونیست های یهودی هویت آذربایجان را تحریف شده و جعل شده برای مردم تعریف کردند و در نتیجه اش خطوط قرمز شیعه در آن هویتی که دشمن تعریف کرد قرار گرفت و تاریخ را هم جعل کردند . چون الفبا سه مرتبه عوض شده بود .یعنی جوانان و مردم آذربایجان از گذشته خود منقطع شده بودند. این تاریخ را هم ترکیه و عثمانی ها نوشتند . برای همین هم امروز در آذربایجان اگر شاهد این وضعیت هستید کار ۳۰ ساله دشمن است . با اینکه الحمدلله در آذربایجان با زحمات حسینیون ، مباحث مقاومت و بحث دفاع از حجاب و مسجد و این قبل بحث ها هست؛ ولی آن کسی که سالهاست کار کرده الان بهره اش را می برد.

رهبر حسینیون آذربایجان بااشاره به اینکه جنبش حسینیون تازه تاسیس است افزود : امروز هم مومنان آذربایجان و هم مقاومت حسینیون و هم هرکسی که در این راه فداکاری می کند این جنبش را به تاثیر گذار می بینند . فعالیت در بعد فرهنگی آن قوی تر است و تنها تربیون اجتماعی و سیاسی مسائل آذربایجان در اختیار حسینیون است که پربیننده است و مردم آذربایجان این را قبول کرده اند.

شیخ توحید ابراهیم بایلی افزود : ما تلاش می کنیم آن تقویت بنیه و عمق بخشی شیعه آذربایجان و توانمند سازی شعیان و ایجاد قدرت بازدارندگی را دنبایل کنیم. اگر این قدرت بازدارندگی آذربایجان وجود داشته باشد نه الهام علی اف و نه بزرگترهای او هیچ غلطی نمی توانند بکنند.وقتی قدرت بازدارندگی نباشد مثل امروز می توانند از فشار بر روحانیون علیه مقاومت استفاده کنند.

وی گفت: در هفته گذشته چندین روحانی را گرفته اند و حبس کرده اند چرا؟ چون بر ایران یک نوع فشاری وارد کنند که اگر می خواهد اقدام سازنده و درست انجام دهد بگویند ببین شیعه ها در خطر هستند و منصرفش کنند. ۳۰ سال هم همین کار را کرده اند و هر روز گستاخ تر می شوند. کوتاهی ایران و یعضی سیاست های منفعلانه نه تنها برای شیعه ها شراط راحت نشده بلکه این عقب نشینی حکومت را گستاخ تر کرده است .

شیخ توحید ابراهیم بایلی تاکید کرد : من اهل جمهوری آذربایجان هستم ولی ایران برای ما حرم است . جمهوری اسلامی حرم است. اگر برای این حرم اتقاقی بیفتد همه حرم ها محو می شوند. ما و جان و اولاد ما فدایی این حرم و فدایی اما خامنه ای و ولایت فقیه است .

وی افزود: در جنگ اخیر قره باغ هم که حق مسلم ما بود و آزادی خاک ما حق ما بود . به عنوان جنبش حسینیون وقتی دیدیم که دشمن چگونه بازی را طراحی کرد و زمین زمین دشمن است و ترکیه و اسرائیل و تکفیری ها آمده اند فراخوان عمومی برای قره باغ ندادیم برای مردم آذربایجان .چون می دیدیم این روز ها را و به مردم اذربایجان هم گفته بودیم که این روزها و این جنگ به خاطر این است که ایران را محاصره کنند . جنگ برای سرزمین ما نیست . جنگ برای این است آن سیاست های کثیف انگلیس و اسرائیل در آذربایجان پیاده شود و حیات خلوت اسرائیل گسترش یابد .

رهبر حسینیون آذربایجان در ادامه گفت: متاسفانه مناطق اشغال شده که با خون شهدا آزاد شد امروز در اختیار رژیم صهیونیستی است و در اختیار افکار تجزیه طلبانه است . انشالله ما با اینها مقابله خواهیم کرد و مطمئن باشید اگر درست کار بکنیم اینها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی افزود: انشالله که شیعیان آذربایجان قدرت می یابند و اسلام حاکم خواهد شد ولی باید برای این هدف کار انجام شود و تلاش شود .همت کنیم و خسته نشویم. کار عمیق بکنیم و توانمندسازی شیعه را مد نظر قرار دهیم. ما هم به دعاهای شما احتیاج داریم و هم به دیپلماسی مردمی . شما با آذربایجانی ها هم زبان هستید و ایران ستزی که می شود و درنتیجه اش شیعه ستیزی شما باید همت کنید. آنقدر تبلیغات اینجا علیه ایران می کنند که اینجا همه را می گیرند و میبرند به خدا که وضعیت ایران با اینکه تورم اقتصادی دارد از وضعیت اقتصادی اذربایجان بهتر است.

شیخ توحید ابراهیم بایلی گفت: ملت ایران فکر نکند که هرجا که اسرائیل و امریکا آمد اقتصاد آنجا بهتر خواهد شد. من اهل آنجا هستم و این را به شما می گویم . شما خودتان باید جواب اینها را بدهید به وسیله شبکه های اجتماعی . در اذربایجان تبلیغ می کنند که در ایران ۳۴۰ سرباز داریم .فکر می کنند. ولی شما سرباز انقلاب هستیدو شهدا برای انقلاب و اسلام جان دادند. شما باید جواب بدهید . من جواب بدهم فایده ندارد.

وی بار دیگر تاکید کرد اگر در ایران دیپلماسی مدرمی باشد. انشالله نقشه دشمنان در آذربایجان نقش برآب خواهد شد و شیعه ها تقویت خواهند شد.

وی درپایان گفت: آخرین حرف من به شما این باشد که پشتیبان امام خامنه ای باشید. این قدرتی امروز در تشیع هست و هیچ وقت هم نبوده این قدرت اسلام تکرار نشدنی است و بی نظیر است. مطمئن باشید که اگر امام خامنه ای و سیستم ولایت فقیه ضربه بخور نه تنها شیعیان و نه تنها مسلمانان بلکه تمام مستضعفان جهان نابود خواهند شد. پشتیبان ولایت فقیه باشید . این ولایت فقیه است که امرو در دنیا شیعه را سربلند کرده است و با یک اشاره او می ترسند و ما احساس قدرت می کنیم .

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم در پیام ویدیویی به یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان نگاه به شهدا را فارغ از دیدگاه سیاسی، نژادی، قومی و زبانی دانست وبر انتقال این فرهنگ به نسل آینده تاکید کرد.

همچنین در این مراسم محمدی دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان زنجان نیز گفت: در یک سال اخیر ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۷۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ سند از ۳۳ شهید دانشجوی استان آماده کرده ایم. در سطح دانشگاه های استان ۱۵ یادواره دانشجوی شهید برگزار شده است. در حال حاضر مستنداتی از والدین شهدای دانشجوی استان به نام خانه پدری در دست تدوین است.

ضمنا در این مراسم مادر شهید منتخبی به بیان خاطراتی از زندگی فرزندش پرداخت و ماشاالله شماهمرادی هم مهمان دیگر این مراسم بود که به جنبه دیگری از خاطرات رزمندگان جبهه ها مطرح کرد و همچنین از خانوادها های شهدای دانشجو هم تجلیل به عمل آمد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست