• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۲۸
  • شناسه خبر: 25111

برای ساخت ۲میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی زمین آماده داریم/تعیین تکلیف زمین ۴ میلیون مسکن تا پایان سال

امروز برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور زمین آماده داریم.تا پایان سال تعیین تکلیف زمین ۴ میلیون مسکن انجام خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رستم قاسمی صبح پنجشنبه در آیین کلنگ زنی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در زنجان، گفت: ۴ میلیون مسکن در چهار سال آینده توسط دولت در کشور ساخته خواهدشد.

رستم قاسمی گفت: با اینکه تحلیل گران داخلی و خارجی بر این باور بودند که مصالح و امکانات لازم برای ساخت این تعداد مسکن نداریم در حالی که ۸۰ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان کشور است و اگرهمین امروز ساخت ۲ و نیم میلیون مسکن را آغاز کنیم ۵۰درصد سیمان مازاد برای صادرات داریم. این دولت توان و ظرفیت لازم برای ساخت این تعداد مسکن را دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت این تعداد مسکن تحول عظیمی را در کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن به اندازه جمعیت برخی از کشورهای همسایه مان است و این برای برخی تحلیل گران داخلی و خارجی باور نکردنی است.

قاسمی با بیان اینکه برای ساخت این تعداد مسکن مولفه های زمین، تسهیلات و عوامل اجرایی و توانمندی نیروی انسانی مطرح است،گفت:زمین برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آماده شده و تا پایان سال، زمین مابقی هم تامین خواهد شد تا ساخت و سازها آغاز شود.

وی با بیان اینکه از چهار میلیون مسکن ساخته شده،سه میلیون واحد مسکن شهری است و یک میلیون واحد هم روستایی است،ادامه داد: مشکل زمین در روستاها نداریم و تا پایان سال تعیین تکلیف زمین ۴ میلیون مسکن انجام خواهد شد.

وی گفت: سهم اعتبار هر شهر و استان در نهضت ملی مسکن مشخص و تعیین شده است که قبل از پایان سال عملیات اجرای آن شروع خواهد شد.

قاسمی افزود : با اجرای ساخت و ساز مسکن تحول خوبی در اشتغال مسکن ایجاد می شود و فعالیت و کسب و کار مشاغل مختلف در حوزه مسکن اعم از کارخانجات مصالح و غیره تقویت می شود.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: بیش از ۵۰ درصد هزینه سبد درآمدی خانواده ها در شهرهای بزرگ برای بخش مسکن است و باید مردم مشکل مسکن نداشته باشند.

قاسمی از ثبت نام یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن در سطح کشور خبر داد و ابراز کرد: زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان ۴۵ سال به شرط تاهل و زنان سرپرست خانوار می توانند صاحب خانه شوند و از مردم درخواست داریم اگر شرایط لازم را دارند ثبت نام کنند.

وی افزود: در شورای عالی پول و اعتبار ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال بر اساس قانون جهش تولید مسکن در اختیار داریم و این میزان به استان‌ها ابلاغ شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست