• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۰۳
  • شناسه خبر: 25194

تیشه قاچاقچیان به ریشه‌ جنگل‌های طارم

نیر‌وهای یگان منابع طبیعی شهرستان طارم محموله دو تنی درختان چنار را از قاچاقچیان چوب کشف و ضبط کردند.

مسئول منابع طبیعی شهرستان طارم در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: نیر‌های یگان منابع طبیعی طارم شهرستان طارم محموله دو تنی درختان چنار را در مسیر درام آببر کشف و ضبط کردند و برای متخلفان نیز پرونده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در طول چندین ماه گذشته از سال، قریب به ۷ مورد قاچاق چوب در این شهرستان کشف شده است، گفت: قاچاقچیان چوب با ورود به جنگل‌های شهرستان طارم خصوصا در مناطقی که اطراف رودخانه‌هاست تیشه به ریشه درختان جنگلی می‌زنند.

احمدی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در هنگام مشاهده افراد سودجو مراتب را سریعا به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند، عنوان کرد: در سال جاری ۱۲ تن چوب قاچاق از طرف منابع طبیعی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که می‌خواهند اقدام به برش چوب داشته باشند حتما باید از سمت اداره منابع طبیعی مجوز کسب کنند، بیان کرد: صدور مجوز کاملا رایگان است و تنها زحمتی که برای مردم دارم مراجعه حضوری به منابع طبیعی و درخواست اخذ مجوز لازم است.

مسئول منابع طبیعی شهرستان طارم با بیان اینکه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی بسیار مهم است، تصریح کرد: این یک وظیفه همگانی است و باید تمام مردم نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند تا قطع درختان جنگلی به کمترین میزان کاهش یابد.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست