• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۰۶
  • شناسه خبر: 25923

معرفی ۹ استارتاپ موفق حوزه بلاکچین در کشاورزی

فناوری بلاکچین زمینه‌های مختلفی را در بخش کشاورزی بهبود می‌بخشد و به کشاورزان کمک می‌کند تا کالاها را با قیمت‌های منصفانه بفروشند و کارمزد معاملات را کاهش دهند و در نتیجه از کشاورزان کوچکتر برای ورود به بازار حمایت کنند.


به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» فناوری بلاکچین زمینه‌های مختلفی را در بخش کشاورزی بهبود می‌بخشد، بهینه‌سازی زنجیره تامین مواد غذایی، کاهش زمان ردیابی منشاء غذا در چند ثانیه، تضمین ایمنی و بهبود کارایی، بیمه محصولات زراعی و به کشاورزان کمک می‌کند تا کالاها را با قیمت‌های منصفانه بفروشند و کارمزد معاملات را کاهش دهند و در نتیجه از کشاورزان کوچکتر برای ورود به بازار حمایت کنند.

قراردادهای هوشمند محصولات کشاورزی را بیمه کرده و خسارت را مطالبه می‌کنند و بنابراین جایگزین فرآیندهای بیمه قدیمی و سنگین می‌شوند که ممکن است تا ماه‌ها طول بکشد.

در ادامه چند استارتاپ که در زمینه‌ی بلاکچین در کشاورزی فعالیت می‌کنند معرفی می‌شوند:

AgriChain : یک شرکت بلاکچین که بر روی فعال کردن تراکنش‌ها و پردازش‌های کشاورزی همتا به همتا تمرکز می‌کند و در عین حال، واسطه‌ها را حذف می کند.

AgriDigital : یک راه حل مدیریت کالا مبتنی بر بلاکچین و یکپارچه برای صنعت غلات جهانی است. این پلتفرم به پردازش تراکنش‌های پیچیده کشاورزی از طریق قراردادهای هوشمند کمک می‌کند.

AgriLedger  : یک پروژه شرکت اجتماعی در بریتانیا است که از کشاورزان در ردیابی منشاء غذا، دسترسی آسان‌تر به منابع مالی و ذخیره داده‌های تراکنش‌ها حمایت می کند.

Demeter: یک مرکز برای اجاره و کشاورزی مزارع خُرد در هر نقطه از جهان است که بدون واسطه، پیچیدگی یا هزینه‌های سربار یک سازمان بزرگ را مدیریت می‌کند.

Etherisc : یک استارت‌آپ بلاک‌چین که بیمه محصولات کشاورزی را از طریق برنامه‌های بیمه غیرمتمرکز خود به کشاورزان ارائه می‌دهد.

Ripe : با طراحی یک زنجیره تامین مواد غذایی دیجیتالی شفاف، این استارت‌آپ از داده‌های مواد غذایی با کیفیت برای ایجاد زنجیره غذا استفاده می‌کند.

TE-FOOD : ابزارهای شناسایی را برای دام، حمل‌و‌نقل و بسته‌های غذای تازه اعمال می‌کند تا اقلام را در کل زنجیره تامین دنبال کند.

Worldcovr: برای محافظت در برابر از دست دادن عملکرد با استفاده از ماهواره‌ها برای نظارت بر بارندگی و شروع پرداخت‌ها به طور خودکار و بیمه محصول است.

AgUnity  : یکی از استارتاپ‌های بلاکچین است که با دسترسی بازیکنان کوچک به پلتفرم اختصاصی مبتنی بر بلاکچین برای تجارت محصولات کشاورزی و ایجاد اعتماد بین شرکت‌کنندگان در بازار، با این مشکل مقابله می‌کند. محصول آنها به شرکت کنندگان در بازار اجازه می دهد تا تعاونی‌های کوچکی تشکیل دهند و با هم کار کنند.

انتظار می‌رود اندازه نوآوری‌های بلاکچین در بازار کشاورزی از ۴۱.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به نزدیک به ۴۳۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۳ افزایش یابد که نشان دهنده نرخ رشد ترکیبی سالانه چشمگیر ۴۷.۸٪ (CAGR) است. بلاکچین در حال حاضر با کاهش خطر فعالیت‌های تقلبی، افزایش سرعت تراکنش، کمک به کشاورزان در کنترل و تجزیه و تحلیل محصولات و بسیاری موارد دیگر، شیوه تجارت صنعت را تغییر می‌دهد.

بلاکچین اساساً می‌تواند هر میوه یا سبزی را به اندازه میوه‌ها و سبزیجاتی که در یک مزرعه مجاور کشت می‌شوند، ایمن کند.  با زنجیره‌های تامین سنتی، خرده‌فروشان مواد غذایی راه موثری برای اطمینان از اینکه همه محصولات تحت شرایط مشخص شده توسط یک تامین کننده خاص رشد کرده‌اند، ندارند. به همین دلیل است که غول‌های خرده‌فروشی مانند  Walmart، Unilever  و Carrefour برای ردیابی مکان‌های مبدا محصولات غذایی به بلاکچین متوسل می‌شوند.

در صورتی که یک محصول مطابق با استانداردهای خرده فروش نباشد، محدود کردن زمان لازم برای ردیابی منبع یک محصول بسیار مهم است، زیرا خرده فروشان را قادر می‌سازد تا این محصول را سریعتر جدا کنند و در نتیجه خطر آسیب برای انسان را به حداقل برسانند.

معاملات بلاکچین در کشاورزی به طور منحصر به فردی برای کمک به ساده کردن فرآیندهای تراکنش، بلکه برای هموار کردن زمین بازی برای کشاورزان در مقیاس کوچک و تولیدکنندگان محصولات، به ویژه از مناطق فقیر، قرار گرفته است، چنانکه  تخمین زده می‌شود که سالانه ۹۴۰ میلیارد دلار غذا در سراسر جهان هدر می رود. این امر تا حدی به این دلیل اتفاق می‌افتد که کشاورزان و کشاورزان کشورهای کمتر توسعه‌یافته همیشه به بازارهای گسترده دسترسی ندارند که باعث می‌شود آنها را قادر به فروش تمام مواد غذایی تولیدی خود نکنند.

یکی دیگر از مزایایی که بلاکچین برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به ارمغان می‌آورد، توانایی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای تعیین قیمت‌ها به طور کارآمدتر و مؤثرتر است. این امکان مدیریت خروجی آنها را برای مطابقت با تقاضا برای محصولاتشان فراهم می‌کند.

بیمه محصولات زراعی در کشاورزی، قراردادهای هوشمند پیاده‌سازی منحصربه‌فردی در قالب کمک به کشاورزان برای بیمه محصولات خود و مطالبه خسارت با شرکت‌های بیمه دارند.

ناهنجاری‌های آب‌و‌هوایی غیرقابل پیش‌بینی، تخمین درست و گزارش سریع تلفات دقیق ناشی از آن را دشوار می‌کند. این امر فضایی را برای تقلب باقی می‌گذارد و فرآیند را به یک کابوس عملیاتی تبدیل می‌کند،  از طریق تنظیم قراردادهای بلاکچین هوشمند، ادعای خسارت را می‌توان از طریق تغییرات در شرایط آب‌و‌هوایی که معیارهای خاصی را برآورده می‌کند، آغاز کرد و این روند را برای کشاورزان و بیمه‌گذاران تسهیل نمود.

قابلیت ردیابی تقاضا برای محصولات ارگانیک و محلی به طور مداوم در حال افزایش است. بلاکچین به مصرف‌کنندگان این امکان را می دهد که سفر محصول خود را تأیید کنند و آن را از مزرعه به میز ردیابی کنند، علاوه بر این، همچنین داده‌هایی را در مورد زمان برداشت و تولید محصول و همچنین افرادی که آن را تولید کرده‌اند، ارائه می‌دهد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست