• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۷
  • شناسه خبر: 26191

بیش از۱۰هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن محقق شده است/حقوق دولتی معادن باید سامانه‌ای شود

با وجود اینکه سال به اتمام نرسیده اما تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق دولتی معادن محقق شده؛ در واقع تاکنون حدود ۱۴۰ درصد حقوق دولتی معادن پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۰، محقق شده و ممکن است این عدد تا پایان سال ...

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» درباره حقوق دولتی معادن، گفت: تحقق ۴۰ هزار میلیارد تومانی که برای حقوق دولتی معادن در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده، حتمی است، در واقع نه تنها این عدد محقق خواهد شد بلکه در سال‌های آینده، می‌تواند افزایش یابد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه سال به اتمام نرسیده اما تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق دولتی معادن محقق شده است؛ در واقع تاکنون حدود ۱۴۰ درصد حقوق دولتی معادن پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۰، محقق شده است و ممکن است این عدد تا پایان سال به ۲۰۰ درصد نیز برسد البته بخشی از این درآمد، حقوق دولتی معوق است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حقوق دولتی معادن باید سامانه‌ای شود، اضافه کرد: نرم افزار مربوط به این سامانه در حال تدوین است.

وی در تشریح ویژگی‌های سامانه مذکور، توضیح داد: در وهله نخست باید میزان برداشت مواد معدنی به صورت دقیق در سامانه درج شود، در واقع سُنتی نباشد. در روش کنونی هر عددی که فرد دارای پروانه بهره‌برداری ادعا کند، ملاک قرار می‌گیرد و به میزان برداشت واقعی توجهی نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: می‌توان از طریق فاکتورهای فروش، کدال و.. اطلاعات موردنیاز را دریافت، سپس حقوق دولتی معادن را محاسبه کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست