• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 26373

نظارت بر اقلام صنعتی همچنان بر عهده سازمان صمت است/ تعدیل قیمت کالاها با برگزاری نمایشگاه‌‌ها

نظارت بر اقلام صنعتی همچنان بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که با دو رویکرد بازرسی هوشمند و شفافیت کالا‌ها اقدامات لازم را آغاز کرده که از طریق سامانه تجارت و جامع انبار‌ها موضوع را پیگیری می کند.

موسوی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه نظارت‌ها همانند روال سابق ادامه دارد اما تغییراتی در دو ماه اخیر داشته است، اظهار کرد: با استقرار دولت جدید ‌و قانون انتظار در بحث مواد غذایی، اقلام اساسی، مواد کشاورزی و دامی از بحث تامین تا توزیع در بحث خرده فروشی، حتی قیمت گذاری و نظارت بر خرده فروشی‌ها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی افزود: بحث نظارت بر اقلام صنعتی همچنان بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که با دو رویکرد از جمله بازرسی هوشمند اقدامات لازم را آغاز کرده که از طریق سامانه تجارت و جامع انبار‌ها موضوع را پیگیری می کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه موضوع دوم بحث شفافیت کالا‌ها است، گفت: دولت برنامه دارد تا کالاهایی که در واحد‌های تولیدی، تولید و عرضه می‌شود قیمت تمام شده را بر روی کالا‌ها نصب کند.

وی عنوان کرد: برای سایر زنجیره‌ها که بحث عمده ‌و خرده فروشی را شامل می‌شود جهت کسب سود درصدی مشخص می‌شود، به عنوان مثال در کالایی همچون نوشابه بعد از درج قیمت بر روی کالا در واحد تولیدی، واحد صنفی حداکثر با ۲۶ درصد سود می‌تواند آن را به مصرف کننده بفروشد.

موسوی با تاکید بر اینکه در آستانه سال این نظارت‌ها بیشتر خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: با برگزاری نمایشگاه‌هایی که برای اقلام مختلف پیش‌بینی شده انتظار می‌رود که قیمت اقلام به تعادل برسد.

وی با بیان اینکه مبالغ جریمه در گذشته بازدارنده نبود و رقم‌ها پایین بود، گفت: این رقم‌ها در طول هفته‌های گذشته از طریق تصمیمات کشوری افزایش یافته است که علاوه بر تعداد نظارت ها نیز افزایش یافته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست