• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۵
  • شناسه خبر: 26386

۵ هزارو ۳۴۸ نفر مستمری بگیرصندوق اجتماعی کشاورزان در استان زنجان/ ماهانه ۳ میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود

تعداد مستمری بگیران صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان در حال حاضر ۴ هزارو ۴۴۸ خانوار است که شامل ۵ هزارو ۳۴۸ نفر می‌شود که نسبت به دی ماه ۱۳۹۹ در حدود ۱۲ درصد رشد داشته است و ماهانه حدود ۳ میلیارد تو ...

مدیر بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه خوشبختانه استقبال از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان زنجان بالا است اظهار داشت: دولت مصمم است تا با رویکرد گسترش بیمه‌های اجتماعی برای کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثرتری بردارد.

وی بیمه را یکی از بهترین اقدامات سال‌های اخیر برای کشاورزان، روستاییان ‌و جامعه عشایری بیان کرد و گفت: بیمه یک نعمت بزرگ برای این قشر است زیرا هر شخصی از جامعه هدف می‌تواند در زمان سالمندی و از کارافتادگی از مستمری بیمه استفاده کند.

مدیر بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه بیمه جوانان، نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درستی دارد، ادامه داد: بیمه زنان خانه دار نیز ضرورتی انکار ناپذیر است که از سال‌ گذشته جهت بیمه شدن زنان خانه‌دار در این صندوق نیز گام‌های موثری برداشته شده است.

وی با بیان این که باید افراد بدون بیمه در تمامی مناطق روستایی و عشایری استان شناسایی و نسبت به بیمه خود اقدام کنند، عنوان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارای هشت کد درآمدی است که هر فرد با توجه به توان مالی خود، یک کد را به عنوان سطح درآمدی انتخاب و به صورت سالانه یک بار آن را پرداخت می کند.

مدیر بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان خاطر نشان کرد: این مسئله که افراد فقط یک سوم حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و باقی آن توسط دولت پرداخت می‌شود از مزایای بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای جامعه هدف محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پوشش کل اعضای مشمول صندوق در سطح استان ۲۹ درصد است، عنوان کرد: این رقم نسبت به میانگین کشوری که ۲۰ درصد می‌باشد در حدود ۹ درصد بالاتر است.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد اعضای صندوق ۵۳ هزارو ۲۴۴ نفر است، افزود: تعداد اعضای صندوق نسبت به دی ماه سال ۱۳۹۹ در حدود ۸ درصد رشد داشته است.

مدیر بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان تعداد بیمه شدگان فعال صندوق را ۳۵ هزارو ۲۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: مقایسه آمار‌ها نشان می‌دهد که تعداد بیمه شدگان فعال صندوق نیز نسبت به دی ماه سال ۱۳۹۹ در حدود ۷٫۷ رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران صندوق در استان در حال حاضر ۴ هزارو ۴۴۸ خانوار است که شامل ۵ هزارو ۳۴۸ نفر می‌شود که نسبت به دی ماه ۱۳۹۹ در حدود ۱۲ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ماهانه در حدود ۳ میلیارد تومان به این تعداد افراد در استان مستمری پرداخت می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست