• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۶
  • شناسه خبر: 26397

میانگین بارش‌ها در زنجان نسبت به دراز مدت ۱۵ درصد منفی است/ بیش از۹۰ درصد آب دربخش صنعت از دشت‌های ممنوعه استان تامین می‌شود

هر چند بارش‌های اخیر توانست در روند تامین آب استان تاثیر بگذارد اما باز هم کسری همچنان وجود دارد، چراکه در سال آبی جاری تا حال حاضر ۱۰۳ میلیمتر بارندگی رخ داده که نسبت به دراز مدت منفی ۱۵ و نسبت به سال گذشته نیز بازهم اس ...


سرمستی، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: بحث پر کردن چاه‌های غیر مجاز همچنان طبق برنامه‌ریزی موجود در وزارت نیرو و مدیریت آب منطقه‌ای در حال انجام است و در این خصوص ابلاغ سالیانه برای این امر وجود دارد.
وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای ۲۰ اکیپ نظارت و بازرسی در سطح استان دارد، افزود: چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده و طبق دستور قضایی برای پر کردن آن‌ها اقدام می‌شود.
مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت اب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه هر چند بارش‌های اخیر توانست در روند تامین آب استان تاثیر بگذارد اما باز هم کسری همچنان وجود دارد، گفت: در سال آبی جاری تا حال حاضر ۱۰۳ میلیمتر بارندگی رخ داده است که نسبت به دراز مدت منفی ۱۵ و نسبت به سال گذشته نیز بازهم در استان به لحاظ بارش‌ها کسری وجود دارد.
وی تصریح کرد: با وجودی که بارندگی‌ها در سطح استان رخ داده اما ما هنوز به میزان بارشی که در سال گذشته رخ داده و جزو سال‌های خشک بوده نرسیده است بنابراین باید در کنار بحث انسداد چاه‌های غیر مجاز، مدیریت مصرف آب نیز انجام شود.
سرمستی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آب در بخش صنعت و ۸۰ درصد آب در بخش آشامیدن از دشت‌های ممنوعه استان تامین می‌شود و اگر برنامه‌ریزی درستی برای برداشت آب زیرزمینی انجام نشود مشکلات در بحث تامین آب بیشتر خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست