• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 26444

تغییر ساختار لازمه جهش وضعیت در خدمات شهری/ توزیع عادلانه پروژه ها

پروژه محوری به صلاح مردم نیست و باید ساختاری برای شهر تصمیم گرفته شود وتا زمانی که تغییر ساختاری انجام نشود جهشی برای تغییر وضعیت در راستای افزایش خدمات به مردم نخواهیم داشت.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» علی‌رضا فیروفر در آیین معارفه خود به عنوان شهردار جدید زنجان اظهار داشت: برنامه امور شهر و شهرداری بسیار گسترده است و اگر با ایمان و تقوا به امورات رسیدگی شود برکات فراوانی به شهر نازل خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهارچوب شهر و شهرداری باید بر مبنای ایمان و تقوا باشد گفت: اگر این امر انجام شود شهر آباد خواهد شد و دیگر تبعیض و بی عدالتی نیز وجود نخواهد داشت.

شهردار زنجان با بیان اینکه مبنای اجرای امور قانون مداری است، تصریح کرد: اگر امر به اجرای عدالت و قانون شده‌ایم بدیهی است باید انجام شود و با اینکه اجرای قانون در جامعه شیرین است اما ممکن است گاها تندی و تیزی نیز داشته باشد، باید در کنار اجرای قانون احسان نیز داشته باشیم تا تیزی آن کمتر شود.

وی تصریح کرد: مردم شهر ما ثابت کردند که پای انقلاب و نظام هستند و از تنگناها گلایه مند نیستند اما از تبعیض گله دارند با اجرای قانون باید تبعیض را از بین بریم نباید تبعیض و باند بازی، باند سازی وجود داشته باشد و باید عدالت محوری سر لوحه امور قرار گیرد.

فیروزفر با تاکید بر رعایت حقوق شهر‌وندی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم به نتایج مناسب و مطلوب دسترسی داشته باشیم باید حتما این حدود و حقوق شهروندان را رعایت کنیم.

وی با اشاره به مسائل شهری تصریح کرد: انچه که حلقه مفقوده است مسئله یابی است که با مسئله سازی فرق دارد، باید مسئله یابی برای شهر انجام دهیم و مسائل را حل کنیم در این راستا باید از وجود نخبگان در ارائه راهکار مناسب استفاده کنیم تا با یک برنامه علمی مسایل را بیابیم و راه حل ارائه دهیم.

شهردار زنجان ضمن تشکر از تمام افرادی که در ابادی شهر قدم برداشته‌اند، گفت: مسائل و مشکلات همواره در شهر وجود داشته و نمی توان گفت شهر بدون نقص داریم چراکه اگر شهر بدون نقص داشتیم نیاز به مدیریت شهری نبود، در حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد که با کمک اعضای شهر و مردم این مسائل را می توان حل کنیم.

وی با بیان اینکه با تمام اقداماتی که در شهر زنجان انجام گرفته اما باز هم مشکل ترافیک داریم گفت: پیاده‌راه زنجان با اینکه توانسته برای نقطه‌ای از شهر مناسب باشد اما دوباره سبب ایجاد مشکلات ترافیکی شده است، پروژه سبزه‌میدان در حال اجراست باید مشکلات ترافیکی آن حل شود.

فیروزفر با تاکید بر اینکه باید توزیع پروژه‌ها به شکل متوازن باشد و تمام مردم از آن منتفع شوند، عنوان کرد: پروژه محوری اصلا درست نیست و باید ساختاری برای شهر تصمیم گرفته شود بنابراین تا زمانی که تغییر ساختاری انجام نشود جهشی برای تغییر وضعیت در راستای افزایش خدمات به مردم نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد صرفا با شفافیت انجام خواهد گرفت، گفت: در این راستا نباید حقوق ذینفعان که خود مردم و کارمندان شهرداری هستند ضایع شود، باید تبعیض در بین پیمانکاران شهرداری برداشته شود تا با عدالت بتوانند در شهرداری فعالیت کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست