• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 26464

۳۰۰ روستای استان زنجان رفع تداخلات اراضی شد

در ۳۰۰ روستای استان رفع تداخلات اراضی انجام شده و ظرف چند ماه آینده برای ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی سند صادر خواهد شد.

تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه این استان در ارتباط با رفع تداخلات اراضی کشاورزی توانسته گام‌های موثری را بردارد، اظهار داشت: با همکاری که بین جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ثبت اسناد وجود داشته است از بیش از ۸۰۰ روستای استان در ۳۰۰ روستا به مساحت ۴۵۰ هزار هکتار رفع تداخلات اراضی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این امر برای پایداری اراضی کشاورزی بسیار حائز اهمیت بوده است، افزود: رفع تداخلات اراضی پایه و اساس صدور سند است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر برای صدور سند ۲۷۰ هزار هکتار قرار داد منعقد شده است، گفت: در طی یک تا دو ماه آینده سند این اراضی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان پایلوت در این زمینه در سطح کشور معرفی شد، تصریح کرد: مشکلاتی در این راستا وجود دارد و این امر مانع آن شده تا تمام استان‌ها بتوانند در رفع تداخلات اراضی و صدور سند اقدامات مناسبی انجام دهند.

تاراسی از اتمام سنددار کردن اراضی کشاورزی در شهرستان های خرمدره و سلطانیه تا دهه فجر، خبر داد و گفت: در شهرستان های زنجان، خدابنده و ایجرود نیز قرار داد صدور اسناد کشاورزی در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی منعقد شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه کاداستر در سطح ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز قرار داد منعقد شده که از این میزان تا کنون ۲۵۶ هزار هکتار به اتمام رسیده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست