• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۰۹
  • شناسه خبر: 27417

عدم تمایل وزارت بهداشت برای اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی/نمی‌توان نیاز مردم به خدمات درمانی را معطل بهانه‌جویی وزارت بهداشت کرد

اخبار خوبی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی به گوش نمی‌رسد و شنیده‌ها حکایت از عدم تمایل وزارت بهداشت برای اجرای مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد. 


به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مصطفی طاهری، نماینده مردم شریف زنجان و طارم در مجلس اظهار کرد:متأسفانه اخبار خوبی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی به گوش نمی‌رسد و شنیده‌ها حکایت از عدم تمایل وزارت بهداشت برای اجرای مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد.

طاهری گفت: نگاه صنفی و تعارض منافع در میان مدیران و تصمیم‌گیران وزارت بهداشت مانع از توجه آنها به گزارش‌های کارشناسی در خصوص کمبود پزشک و دندانپزشک و همچنین رشد تصاعدی نیاز درمانی کشور در سال‌های آینده شده است.

مصطفی طاهری با بیان اینکه مسئولین این وزارتخانه بدون توجه به نیاز مردم به خدمات پزشکی و در راستای منافع انجمن‌های صنفی تصمیم‌گیری می‌ کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند گفت: این موضوع موجب شده تا برخی نمایندگان و دلسوزان مردم در توانایی وزارت بهداشت در سیاستگذاری نظام سلامت به‌خصوص آموزش پزشکی تردید کنند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت در صورت اجرا شدن می‌تواند کمک شایانی به تأمین پزشک مناطق کمتر برخوردار کند گفت: اما متأسفانه ترس این وجود دارد که وزارت بهداشت آیین‌نامه پذیرش این دانشجویان را به‌گونه‌ای تنظیم کند تا داوطلبان تمایلی به انتخاب این سهمیه نداشته باشند و عملاً مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با مشکل مواجه شود.

وی گفت: نمی‌توان نیاز مردم به خدمات درمانی را معطل بهانه‌جویی و کم‌کاری مسئولین وزارت بهداشت کرد و منتظر ماند که چه زمانی انجمن‌های صنفی پزشکی و دندانپزشکی دست از انحصار طلبی خود برمی‌دارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست