• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۱۵
  • شناسه خبر: 27482

صنعت روی ارتباط مستقیمی با سرطان ندارد/ نگذارید پشت درهای بسته برای صنعت و تولید تصمیم بگیرند

صنعت روی هیچ ارتباط مستقیمی با سرطان نداردو اذهان عمومی را در استان نسبت به این صنعت مخدوش کرده اند .درهای مجموعه خالص سازان روی به روی همه باز است تا هرگونه آلودگی که ادعایش را می کنند ثابت کنند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» یوسف مرادلو، مدیر عامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان در همایش گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در استان زنجان با اشاره به اهمیت نیروی انسانی بعنوان سرمایه های ملی و استانی، گفت: ما کارفرمایان و سرمایه داران به تک تک اعضای شهرهای مان بدهکار هستیم.

مدیر عامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان، با بیان اینکه سرمایه اصلی من، کارگران و همکاران من درگروه صنعتی خالص سازان هستندگفت: من هیچ سرمایه دیگری ندارم. ولی همین ناچیز را هم برای ساختن ایران می خواهم . آنهایی بروند که ایران را آباد نمیخواهند. ما همین جا خواهیم ماند و ایران را خواهیم ساخت.

مرادلو  ادامه داد: کارگران زمانی محترم هستند که دغدغه بیکاری و بیمه و حقوق نداشته باشند  و حق و حقوق شان را به موقع دریافت کنند.

مرادلو با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای جامعه کارگری و کارفرمایی موضوعی اساسی است، تاکید کرد:۵۰۰  نفرنیروی مستقیم همکار بیمه شده در گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان با من همکاری می کنند.

کارفرمای نمونه استان زنجان، با بیان اینکه  من همکارانم درمجموعه تولیدی خود را خانواده خود می دانم، افزود: من بعنوان کارگر زاده دیروز و کارفرمای امروز ؛ دغدغه های کارگران را با جان دل در گذشته کشیده ام و درک می کنم.پردم بنا بود و مادرم هم فرشبافی می کرد و من با تمامن وجودم حال و روز همه کارگرانم را درک می کنم چون زندگی کارگری را چشیده ام .

وی با اشاره به تصمیمات پشت درهای بسته برخی دولتمردان، تاکید کرد: برای سرمایه گذاران و کارگران پشت درهای بسته تصمیم نگیرید.

به گفته مدیر عامل شرکت خالص سازان روی زنجان، امروز کسانی در این شرایط اقتصادی برای صنایع کشور، سرمایه های صاحبان صنایع و کارگران تصمیم می گیرند که یک روزدغدغه کارگر و بیکاری را نداشتند.

مرادلو، تاکید کرد ۷۵درصد تولیدات ما مازاد برمصرف است ولی برای صادرات آن از ما عوارض می گیرندو یعنی محصولی که کشورهای همسایه نیاز دارند و ما مازاد داریم را نمی توانیم صادر کنیم.

وی، با اشاره به اهمیت حمایت ازتولید و  واحد های تولیدی و سرمایه گذاران و کارگران برای صدور مواد استراتژیکی (معدنی) استان، افزود: در حوزه کاری ما عوارض گذاشته شده است که این تصمیم غلط است.

یوسف مرادلو با اشاره به اهمیت وجود مشاوران صنعتی درکنارمسئولین و دولتمردان تصمیم گیرنده در حوزه صنعت و تولید در راستای توسعه اقتصادی کشور، تصریح کرد: مسئولین باید  بدانند که جایگاهای کسب شده توسط آنها توام با مخاطراتی برای واحد های تولیدی در سطح ملی نباشد.

به گفته مدیر عامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان، تامین امنیت شغلی و سرمایه ای را برای کشور در راستای حفظ و صیانت از حقوق کارگران واحد های تولیدی، اشتغال و رونق تولید کشور ضروری است.

مرادلو، با بیان اینکه مصوبات غلط باعث به خطر افتادن تولید و پیشرفت در کشور می شود، ادامه داد: با پولی که کارگران فعال مجموعه زیر نظر من میگیرند فقط هزینه یک هفته زندگی معمولی استو اصلا کفاف زندگی یک ماه آنها را نمی دهد. کارفرمایان در این شرایط باید از افزایش دستمزد در راستای ایجاد انگیزه برای نیروی انسانی خوشحال باشند.

وی، با اشاره به فرار سرمایه های کار، تولید و علم ازایران ، گفت: این فرار سرمایه ها دستاورد قوانین غلط است که باعث خروج سرمایه های انسانی از کشور می شود.

مرادلو، همچنین هزینه برای کارگران در واحد های صنعتی را سرمایه گذاری برای کارفرمایان عنوان کرد و گفت: لازم نیست کارفرمایان نگران افزایش دستمزد کارگران بعنوان سرمایه های ملی باشند. هرچه هزینه برای کارگران شود سرمایه گذاری است نه هدر رفت سرمایه . 

فعال صنعت روی زنجان، با اشاره به نا کارآمدی افراد در تصمیم گیری های کلان کشور و استان، تصریح کرد: باید الفبای اقتصاد توسط مسئولین با توجه به ارزش افزوده کالا ها در نظر گرفته شود.

وی، با بیان اهمیت صدورکالاهای مازاد بر مصرف این مجموعه و مجموعه واحد های تولید کننده استراتژیکی و صنایع تولیدی استان، گفت: صنعت غالب استان صنعت سرب و روی است که بالغ بر ۸ هزار نفر به طور مستقیم از این صنعت ارتزاق می کنند.

مرادلو، با اشاره به نقش آفرینی نخبگان و سرمایه های ملی در حوزه های مختلف سیاسی اجتماعی واقتصادی استان ، تاکید کرد: دولتمردان و صاحبان مناصب نباید هیج تصمیمی را بدون حضور صاحبان سرمایه استانها اتخاذ نکنند.

وی ، با گله از اینکه افکارعمومی را در استان نسبت به صنعت روی خدشه دار کرده اند، افزود: گروه صنایع خالص سازان روی زنجان با رویی گشاده آماده تعامل با همه معترضان در کشور است که هرگونه آلودگی در این مجموعه را که ادعایش را می کنند اثبات کنند.

مرادلو، با اشاره به نبود آلودگی در این مجموعه صنعتی، افزود:معلوم است که همه صنایع ایجاد آلودگی دارند ولی همیشه  همراه صنایع یک حرف و حدیث های بی اساس و بدون ارائه راهکار عملی در مورد آلودگی بوده است.

این فعال صنعت روی زنجان، با بیان اینکه روی با سرطان رابطه مستقیم ندارد، تاکید کرد: برخی در صدد تخریب صنعت روی استان برای بیکاری فعالان این صنعت در استان هستند.

مرادلو گفت: دولتمردان نگران افزایش دستمزدها نباشند با حمایت از کارگران باعث دلگرمی و انگیزه در راستای رونق تولید و اشتغال در کار گر و کارفرما می شود.

وی، در پایان صدورمحصولات و کالاهای مهم استراتژیکی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امید است با تعامل و همکاری بین کارگر و کارفرما شاهد موفقیت بیش از پیش مجموعه های و، واحد های تولیدی استان باشیم و نگذاریم برای  صنعت و تولید کشور پشت درهای بسته تصمیم بگیرند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست