• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 27522

در طرح جدید عرضه نان،هیچ محدودیتی در خرید نان وجود ندارد/ هر کس به هر تعداد که نان بخواهد میخرد

با اجرای طرح جدید عرضه نان در زنجان هیچ محدودیتی در خرید نان برای مراسم، مجالس و میهمانی شهروندان وجود ندارد و هر کس به هر تعداد که نان بخواهد بخرد، مشکلی وجود ندارد و هیچ کس در ارتباط با دسترسی به نان با مشکلی مواجه ن ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی، استاندار زنجان در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هدف اصلی اجرای طرح عرضه نان در زنجان را جلوگیری از قاچاق عنوان کرد و گفت: در این طرح و مباحثی از جمله اعتبار و سهمیه مطرح نیست.

محسن افشارچی گفت: طرح جدید عرضه نان به‌صورت تدریجی در ۱۵ نانوایی زنجان با نصب دستگاه‌های کارتخوان جدید در چند روز آینده آغاز خواهد شد و اصل موضوع این است که مردم، نان مورد نیاز خود را بدون سهمیه‌بندی و افزایش قیمت و بدون محدودیت و فقط با کارت بانکی خریداری می‌کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان جدید در نانوایی‌ها به‌صورت P.O.S اندرویدی است، گفت: در دستگاه‌های کارتخوان قبلی، عدد وارد می‌شد اما در دستگاه‌های جدید، تصویر نان هم نمایش داده می‌شود و شهروندان تعداد نان مورد نیاز را وارد می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم به هیچ وجه نگران اجرای طرح جدید عرضه نان نباشند، افزایش قیمت، سهمیه‌بندی و کارت اعتباری نخواهیم داشت و هیچ موضوعی تحت عنوان اعتبار و سهمیه‌بندی مطرح نیست.

افشارچی گفت : تخلفات احتمالی این طرح در نانوایی‌ها ارتباطی به خرید نان برای مردم ندارد و به سیستم مربوط می‌شود و نکته مهم این است که مردم، نان مورد نیاز خود را به راحتی خواهند خرید و مردم درگیر تخلفات نخواهند شد.

وی با بیان اینکه مردم نان مورد نیاز را خواهند خرید با این تفاوت که هنگام خرید فقط کارت می کشند گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم که با اجرای طرح جدید عرضه نان فقط کارت بانکی بکشند و هیچ تفاوتی ندارد که کارت متعلق به سرپرست یا عضوی دیگر از خانواده باشد.

افشارچی تصریح کرد: تعداد نان خریداری‌شده در دستگاه P.O.S اندرویدی وارد می‌شود و قیمت نان هم مشخص است که به نرخ سال ۱۴۰۰ خواهد بود و حتی ممکن است کمتر هم باشد.پول خریدار به حساب نانوا می‌رود و دولت نیز مابه‌التفاوت آن را به نانوا پرداخت می‌کند.

وی گفت: با اجرای این طرح، پول نقد در نانوایی‌ها دریافت نخواهد شد وهیچ محدودیتی در خرید نان برای مراسم، مجالس و میهمانی شهروندان وجود ندارد و هر کس به هر تعداد که نان بخواهد بخرد، مشکلی وجود ندارد و هیچ کس در ارتباط با دسترسی به نان با مشکلی مواجه نخواهد شد.

استاندار زنجان در خصوص نان‌هایی که توسط فروشگاه‌ها خریداری و به مردم عرضه می‌شد نیزاین مساله در ماه آینده مشخص خواهد شد که برای آن هم تدبیر کرده‌ایم.

وی در پاسخ به نحوه تامین آرد مورد نیاز روستاییان نیز اظهار داشت: روستاییانی که نان خود را در خانه می‌پزند، آرد خامی که قبلا داده می‌شد با همان قیمت و بدون تغییر، تخصیص می‌یابد ضمن اینکه اگر بخواهند نان مورد نیاز خود را از شهر تهیه کنند نیز مانند شهروندان از کارت بانکی استفاده می‌کنند.

افشارچی در خصوص تخلفات احتمالی دیگر از جمله استفاده از کارت آشنایان نانوایی‌ها برای سوءاستفاده گفت: طی ماه‌های دی تا اسفند ۱۴۰۰ در مجموع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تراکنش بانکی در استان زنجان وجود داشته که حدود ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تراکنش به‌طور کاملاً دقیق بوده و ۵۰ هزار تراکنش مشکوک بوده است که این موضوع نشان می‌دهد که حساب و کتاب داریم و اینگونه نیست که هر کس بخواهد به هر نحوی کارت بکشد و نان بخرد.تخلفات احتمالی در پشت صحنه، پردازش می‌شود و اینطور نیست که هر کس بخواهد تخلف کند و اگر حجم زیادی از کارت در کارتخوان کشیده شود، حساب و کتاب دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست