• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 27488

پرداخت یارانه نان فقط از طریق کارتخوان/۱۵۱۵ دستگاه کارتخوان در نانوایی های استان زنجان موجود است که در این طرح استفاده خواهد شد

زیر ساختی طراحی کرده ایم که افراد مشمول یارانه، با کشیدن کارت در خرید کالا‌های اساسی مانند نان با سیستمی هوشمند در همان زمان خرید، یارانه خود را دریافت کنند.در حال حاضر ۱۵۱۵ دستگاه کارتخوان در نانوایی های استان زنجان مو ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری جزئیات پرداخت یارانه نان را تشریح کرد.

محرمیان در پاسخ به این سوال که یارانه آرد چگونه به نانوا پرداخت می شود؟ گفت: با توجه به شمولیت شبکه پرداخت، مردم برای خرید های خرد و کلان از شبکه بانکی استفاده می کنند.ما زیرساختی را با همکارانمان در بانک مرکزی و با همکاری وزارتخانه های مختلف از جمله سازمان طرح و برنامه و هدفمندی یارانه ها طراحی کرده ایم، به این ترتیب که وقتی خریدی انجام می‌شود اگر آن خرید جزو کالاهای اساسی که یارانه به آنها تعلق می گیرد باشد، در مرکز چک می‌شود که آیا آن شخص یارانه دارد یا خیر و طبیعتاً یک بخشی از هزینه از حساب شخصی کسر می‌شود و بخشی هم از حساب یارانه که برای این کار اختصاص داده شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۱۵ دستگاه کارتخوان در نانوایی های استان زنجان موجود است که در این طرح استفاده خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این پایلوت کارهای زیادی انجام شده است. از همکارانم در شرکت های پرداخت تشکر می کنم که در این مدت با ما همکاری کردند و زیرساخت شبکه پرداخت را مجهز کردند. ما آمادگی داریم به محض اینکه اشکالات احتمالی برطرف شد، پرداخت یارانه نان را در کل کشور عملیاتی کنیم.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش های بالا در لحظه را دارد؟ گفت: این تراکنش‌ها به معنای افزایش بار شدید بر روی شبکه نیست، بنابراین تمهیدات لازم اندیشیده شده است.شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش های بالا را در لحظه را دارد.

نیازی به افتتاح حساب جدید نیست

محرمیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نیازی به افتتاح حساب جدید بانکی است یا خیر؟ گفت:نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد برای خرید یارانه‌ نان یا کالاهای اساسی نیست.هماهنگی‌های لازم با وزارت ارتباطات انجام خواهد شد تا مشکل نانوایی‌هایی که دسترسی ضعیف ارتباطی دارند، برطرف شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست