• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۲۴
  • شناسه خبر: 27611

توزیع آرد در روستاهای فاقد نانوایی طبق روال قبل است

هر سال بیش از ۵۰۰۰ تن آرد خام خانه پز به روستاهای فاقد نانوایی توزیع می‌شود در حال حاضر هم آرد به روستاهایی که فاقد نانوایی هستند مثل سالیان گذشته به صورت آرد خام توزیع می‌ شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ولی اله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد در روستاهای فاقد نانوایی، اظهار کرد: هر سال بیش از ۵۰۰۰ تن آرد خام خانه پز به روستاهای فاقد نانوایی توزیع می‌شود در حال حاضر هم آرد به روستاهایی که فاقد نانوایی هستند مثل سالیان گذشته به صورت آرد خام توزیع می‌ شود.

زمانی گفت:طبق مصوبه جدید گندم نان‌های فانتزی با قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه و توزیع خواهد شد و تا به امروز ما گندمی به قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه نکرده‌ایم از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ اردیبهشت که سهمیه خرداد ماه به کارخانجات و آرد نانوایی توزیع می‌شود این افزایش قیمت برای محصول نهایی که اعم از نان های فانتری،کیک کلوچه، رشته پزی ها و ماکارونی می‌باشد؛ اعمال خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه در روز عید فطر نمایندگان وزارت اقتصاد ودارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجری این طرح یعنی بانک سپه کشور، با استاندار زنجان و تیم اقتصادی استان جلسه ای تشکیل دادند و نحوه اجرا و نرم افزار اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد در این جلسه تشریح شد بیان کرد: تا زمانی که تمامی شرایط لازم برای اجرای این طرح مهیا نشده است این طرح اجرا نخواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین تا وقتی که تمامی ابهامات، مشکلات، جنبه‌های مختلف این طرح بررسی و مرتفع نشده این طرح اجرا به مرحله اجرا نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهروندان با استفاده از تمامی کارت های بانکی می‌توانند مانند گذشته نان را خریداری کنند، ادامه داد: در این طرح کارت های بانکی سرپرست و تمام اعضای خانواده امکان خرید نان مهیا شده است.

زمانی گفت: افرادی که مشمول یارانه نیستند و به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده است و یا یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد با کارت بانکی مانند گذشته می‌توانند نان تهیه کنند و شهروندان نان را در زمان اجرای طرح به همان قیمتی که الان خریداری می‌کنند تهیه خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه واسطه‌ ها، دلالان همچنین جو رسانه‌ای بیگانه و قاچاقچیان با اجرای این طرح متضرر می‌شوند، ابراز کرد: این طرح در جلوگیری از ایجاد رانت و قاچاق آرد بسیار موثر است و به همین دلیل است که واسطه ها، دلالان و قاچاقچیان به دنبال زیر سوال بردن این طرح هستند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست