• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۲۷
  • شناسه خبر: 27623

تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا دو ماه آینده اجرایی می شود

تعرفه گذاری و جذب و تبدیل وضعیت، مهم ترین خواسته پرستاران است. تعرفه گذاری خدمات پرستاری مراحل آخر را طی می کند و در یکی دوماه آینده اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال ۸۰ تصویب شد که تا قبل از آن برای کاری که پرستار انجام می داد هیچ تعریفه گذاری و قیمتی تعیین نشده بود و پرداخت و دریافتها متفاوت و سلیقه ای بود. اما از همان تاریخ تصویب هم، دولت ها به اجرای آن تن ندادند تا دوسال اخیر که در دیدار با رهبری در روز پرستار با تاکید ایشان اجرای آن قوت گرفت.

اسکندری گفت: وزیربهداشت در ۴ ماه اخیر به جد پیگیر این موضوع بود و با سازمان نظام پرستاری همکاری کرد و اکنون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مراحل آخر را طی می کند و در یکی دوماه آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برخی فکر می کنند که این هزینه به بیمار تحمیل خواهد شد و یا با خدمات پزشک تداخل خواهد داشت ولی اینگونه نخواهد بود.

فریدون اسکندری همچنین گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر اساس ۲۴ساعت مراقبت از بیمار سطح ۱ تا ۵ تنظیم شده است که بیمار سطح یک کمترین خدمات را دریافت می کند چون قادر به مراقبت از خود هست و سطح ۵ بیماری است که مراقبت های ویژه احتیارج دارد.

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان افزود: تعرفه گذاری و جذب و تبدیل وضعیت، مهم ترین خواسته پرستاران است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست