• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۲۸
  • شناسه خبر: 27658

امید به زندگی در بیماران دیالیزی خیلی پایین است/ وضعیت اشتغال بیماران دیالیزی نگران کننده است

امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین و در حد ۳۰ تا ۶۰ درصد است و در حال حاضر ۱۰۵ هزار بیمار کلیوی در کشور وجود دارد که در بسیاری موارد تامین هزینه های درمان و دیالیز بسیار سخت است. علاوه بر اینکه در تامین داروی ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اعظم پناهی مهر مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور در بازدید از انجمن بیماران کلیوی زنجان و در جلسه شورای اداری این انجمن اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی کشور بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد و در حال حاضر ۱۰۵ هزار بیمار مزمن کلیوی، پیوندی و دیالیزی تحت پوشش انجمن قرار دارد.
پناهی مهر گفت: در تمام سفرهای استانی شاهد هستیم که تمام مدیران انجمن ها در استانها در تلاش هستند و مدیران و خیران خود را وقف انجمن کلیوی و بیماران کرده اند، بیماران دیالیزی و پیوندی واقعا مظلوم هستند، از روزی که دچار مشکل کلیوی می شوند تا پایان عمر باید سبک زندگی آنها عوض میشود و تمام زندگی درگیر این بیماری هستند.
وی گفت: امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین و در حد ۳۰ تا ۶۰ درصد است و انجمن تشکیل شده و موظف به حمایت از بیماران است تا این بیماران حداقل به زندگی عادی بازگردند .در هر هفته این بیماران سه بار دیالیز می شوند و هزینه های بالایی به لحاظ رفت و آمد و هم تامین معیشت به این بیماران تحمیل می شود.
پناهی مهر با بیان اینکه بیماران پیوندی باید تا پایاین عمر نیاز به مراقبت دارند گفت: وضعیت اقتصادی کشور متاسفانه مناسب نیست و وضعیت برای بیماران بسیار بغرنج تر است چرا که علاوه بر هزینه‌های سنگین زندگی هزینه درمان بیماری را نیز متحمل می شوند.یک سرپرست خانواده که یک روز در میان باید دیالیز شود منبع درآمدش به طور کامل قطع می شود چراکه دیگر کارفرمایی حاضر به پذیرش این بیماران نیست، وضعیت اشتغال این بیماران واقعا نگران کننده است.
مدیر عامل انجمن کلیوی کشور با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی هیچگونه بودجه دولتی دریافت نمی کند گفت: همه هزینه های این انجمن توسط خیرین و همراهان انجمن تامین می شود.

وی گفت: طبق دستور‌العمل جدید وزارت کشور معرفی تمام مراکز دفاتر نمایندگی انجمن بر عهده انجمن مرکز است و انجمن های شهرستان زیر نظر انجمن استان می باشد و مرکز استان باید طبق دستورالعمل‌ها طرح ها را جمع‌آوری کند و به صورت هدفمند تمام مراکز را به یک سو پیش ببرد.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی استان زنجان برای برگزاری گردهمایی سالانه این انجمن گفت: از این اعلام آمادگی استقبال و موافقت خود را برای برگزاری این گردهمایی در زنجان اعلام می کنیم .
طهماسبی مدیر انجمن کلیوی زنجان نیز در در خلال بازدید اعضای شورای برنامه ریزی انجمن با اعظم پناهی و دکتر کشاورز رئیس هیئت مدیره انجمن کلیوی کشور عنوان کرد: انجمن خیریه کلیوی زنجان با تشکیل کمیته تخصصی دوازده گانه با برنامه ریزی هدفمند توانسته نسبت به راه‌اندازی مرکز دیالیز شهرستان ها و دفاتر نمایندگی انجمن و بخش پیوند کلیه در سال ۸۰  در جهت رفاه حال بیماران دیالیزی اقدام و با قرارداد با مراکز کلی کلینیکی و پاراکلینیکی و داروخانه های فوریت درمانی دسترسی و رفاه حال بیماران اقدام نماید.

وی افزود: با جذب اعتماد خیرین زنجانی توانستیم در کوتاه مدت نسبت به راه اندازی مراکز درمانی دیالیز داروخانه آزمایشگاه و دندانپزشکی و سایر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی و آموزشی تحقیقاتی در ساختمان مرکزی انجمن کلیوی در شهرک آزادگان و برای خدمات در دسترس اقدام حمایتی در پنج طبقه با زیربنای تا ۱۰۰۰ متر اقدام کنیم .

وی افزود: همچنین با برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی از تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده بیماران کلیوی تعداد ۱۶۵۰ نفر با مراقبت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و به چرخه زندگی برگشته اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست