• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۲۹
  • شناسه خبر: 27668

۳هزار و ۷۶۷ نفر در زنجان در صف انتظار وام ازدواج هستند/ سهمیه بندی بانکها در اعطای وام اجازه پرداخت بیشتر از سهمیه را نمی دهد

در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۶۳۵ فقره متقاضی وام ازدواج در صف انتظار بودند که این تعداد در دوماه اخیر به ۳هزار و ۷۶۷ مورد رسیده است که به دلیل سهمیه ای است که به بانکها اجازه پرداخت بیش از آن را نمی دهد.

حسن دادگر، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان در جلسه قرارگاه استانی خانواده و جمعیت اظهار کرد: چهارده بانک در استان ارائه وام های ازدواج را به عهده دارند و پرداخت تسهیلات ازدواج در همه استانها براساس سهمیه اتفاق می افتد.

حسن دادگر گفت: متقتضیان می توانند با مشاهده وضعیت بانکها در هنگام درخواست وام باتوجه به سهمیه بانکها ، بانکی که صف انتظار کمتری دارد را انتخاب کنند. مثلا بانک سپه ماهانه ۸۳ فقره سهمیه پرداخت وام ازدواج دارد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه مبلغ وام ازدواج ۱۲۰ میلیون برای هرنفر است گفت: مبلغ وام در صورتی که زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال باشند هرنفر ۱۵۰ میلیون تومان است و این مبلغ برای فرزندان ایثارگران نیز دوبرابر می شود یعنی ۶۰۰ میلیون تومان .

دادگر افزود: پرداخت وام ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقدشان از ۹۷/۱/۱ به بعد هست امکان پذیر است و عقدهای قبل از این تاریخ امکان ثبت نام ندارند.

دادگر با بیان اینکه در پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳ هزار ۴۲۱ فقره وام ازدواج پرداخت شده است گفت: یعنی به طور میانگین در استان هر ماه یک هزار و ۱۱۸ فقره وام در سال گذشته پرداخت شده است، معادل ۹۸ میلیارد تومان در ماه .

وی بابیان اینکه در سال۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ در تعداد وام ها ۱۸ درصد رشد داشته ایم گفت: در مبلغ وام هم ۱۰۱ درصد رشد را شاهد هستیم که به دلیل افزایش مبلغ وام بوده است. که از ۵۸۶ میلیارد تومان در ۱۱هزار ۳۲۲ فقره وام در سال ۹۹ به ۱۳ هزار ۴۲۱ فقره در ۱۴۰۰ رسیده است .

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲هزار و ۶۳۵ فقره درخواست وام در صف انتظار بودند که این تعداد در دوماه اخیر به ۳هزار و ۷۶۷ رسیده است که اصلا خوب نیست و به دلیل سهمیه ای است که به بانکها اجازه پرداخت بیش از آن را نمی دهد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست