• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 27979

۹درصد ارزش افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌شود/ تشکیل قرار گاه مرکز اربعین در سازمان راهداری

هزار شرکت حمل و نقل بین المللی با ۶۱۰ هزار راننده حرفه‌ای که کارت هوشمند دارند در سطح کشور فعالیت می‌کنند و ۹ درصد ارزش افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌شود و ۹۰ درصد از جابه جایی بار مسافر از طریق ناوگان جا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: سالیانه برای نگهداری و ایمن سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راههای روستایی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است و در بهترین شرایط نیز زیر ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

محمد تیموری گفت: بیش از ۵۰۵ میلیون تن بار در سال توسط ناوگان جاده‌ای جا به جا می‌شود و این میزان بار توسط ۳۶۰ هزار دستگاه کامیون جابه جا می‌شود.

تیموری با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون نفر در سال توسط ۳۶ هزار ناوگان حمل و نقل مسافربری جا به جا می‌شود، افزود: طی سال گذشته ۹.۳ میلیون تن بار از طریق ناوگان جاده‌ای به صورت ترانزیت جابه جا شده است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، افزود: هزار شرکت حمل و نقل بین المللی با ۶۱۰ هزار راننده حرفه‌ای که کارت هوشمند دارند در سطح کشور فعالیت می‌کنند و ۹ درصد ارزش افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌شود و ۹۰ درصد از جابه جایی بار مسافر از طریق ناوگان جاده‌ای است.

وی گفت: در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی جابه جایی محدود است و بیشترین سهم,جابه جایی مربوط به حمل و نقل جاده‌ای است.حمل و نقل جاده‌ای در صف مقدم بحران کشور است و همیشه اولین ارگان بوده که در صحنه حاضر شده است.

تیموری با بیان اینکه در روزهای شیوع کرونا حمل و نقل جاده‌ای فعال بود و مدیریت لازم را کرد و هیچ گونه کمبود کالایی در کشور نداشتیم، گفت: خوشبختانه سازمان راهداری با داشتن نیروی انسانی توانمند همیشه فعال است.

تیموری از تشکیل قرار گاه مرکز اربعین در سازمان راهداری خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از ۵ میلیون نفر به کربلا مشرف شوند که این تعداد در زمان برگشت از زیارت اربعین افزایش خواهد یافت و حجم بالایی از خدمات را نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی که امروز در استان زنجان داریم، بیشتر مربوط به آزادراه زنجان به تبریز است و با توجه به اینکه آزادراه زنجان به تبریز، پروژه مشارکتی است، افزود: بخش دولتی نمی‌تواند هزینه کند و بانک‌های سرمایه گذار هم منابع لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه را ندارند و در این میان یک اقدام مشترک صورت بگیرد تا آزاد راه از این وضعیت خارج شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مهم این سازمان در حوزه حمل و نقل مربوط به عمر ناوگان است که اکثریت فرسوده هستند.

تیموری گفت: متاسفانه این میزان فرسودگی ناوگان به حدی است که کارخانجات داخلی توان تولید و جایگزینی در این خصوص را ندارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست