• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۱
  • شناسه خبر: 28092

صدور۴۷ فقره کیفرخواست از۱۵۰ پرونده اختلاس و تضییع بیت المال در زنجان

۱۵۰ پرونده با موضوعات اختلاس، تضییع بیت المال و...در استان زنجان تشکیل شده است که ۴۷ فقره از این پرونده ها منجر به کیفر خواست شده است که با استفاده از ظرفیت ماده ۷ تشدید مجازات کلاهبرداری، بعد از صدور کیفر خواست بلافاصله ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»بهروز عباسی دادستان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه در هفته قوه قضائیه اظهار کرد: بیشتر دعاوی حقوقی و کیفری استان زنجان در حوزه املاکی است که دارای سند عادی هستند.بیشتر تصرف ها و تعرض ها متوجه اراضی ملی فاقد سند بوده است و با سند دار شدن این اراضی این تعرض ها کاهش پیدا خواهد کرد.

بهروز عباسی گفت: تصفیه خانه شهرک صنعتی روی راه اندازی شده است.امیدواریم در سال جاری پسماند روی به صورت صد در صدی تعیین تکلیف شود.

دادستان زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده یازده و نیم میلیارد تومان از محل یک درصد حاصل فروش معادن به استان رسیده است و این اعتبار برای بهسازی راههای استان و ساخت مدرسه هزینه می شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ هکتار زمین تحویل شرکت های دانش بنیان می‌شود گفت: ۶۰ هکتار از زمین های واگذار شده به افرادی که با نام تولید و سرمایه گذاری زمین از دولت دریافت کرده بودند اما هیچگونه تولید و سرمایه گذاری در آن انجام نشده بود بازپس گیری شد و این زمین ها تحویل افرادی شد که در استان به دنبال تولید و سرمایه‌گذاری بودند.

دادستان زنجان افزود: سرقت جزو جرائم پرتکرار در زنجان است و ما اجازه نمی‌دهیم اموال مردم به تاراج برود.

وی گفت: ۷۰ پرونده ترک فعل در استان زنجان تشکیل شده است که این پرونده‌ها در حال پیگیری است. ۱۵۰ فقره پرونده با موضوعات اختلاس، تضییع بیت المال و… نیزدر استان زنجان تشکیل شده است که ۴۷ فقره از این پرونده ها منجر به کیفر خواست شده است که با استفاده از ظرفیت ماده ۷ تشدید مجازات کلاهبرداری، بعد از صدور کیفر خواست بلافاصله باید از خدمت معلق شوند.در حوزه عملکرد مدیران، نگاه ما یک نگاه حمایتی است.در کنار رویکرد حمایتی که نسبت به مدیران شجاع، انقلابی و جهادی داریم، هیچگونه سستی، کوتاهی و ترک فعل را از مدیران نمی‌پذیریم.

دادستان زنجان افزود: در شرایط فعلی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اصناف به عنوان متولیان مشخص بازار هستند و عملکرد آنها رصد می شود.

 دادستان زنجان با بیان اینکه در حوزه فساد در سه ماهه اول ۵۰ فقره پرونده با موضوع اختلاس و تضییع اموال دولتی داشتیم، افزود: با فساد به طور جدی و قاطع برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم عده ای از جایگاه‌های خود سوء استفاده کنند.

عباسی با بیان اینکه در دادسراهای استان، پرونده‌های مانده با زمان بیش از ۶ ماه، کمتر از نیم درصد است، گفت: در میانگین پرونده های ورودی هر شعبه هم رتبه سوم کشوری را داریم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست