• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۵
  • شناسه خبر: 28104

نزدیک به ۳۰ واحد گردشگری در زنجان در حال ارزیابی برای استانداردسازی هستند

نزدیک به ۳۰ واحد از تاسسیات گردشگری در حال ارزیابی برای استانداردسازی هستند و تا کنون برای یکی از واحد ها گواهی صادر شده است.

ابوالفضل اجلّی رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ واحد از تاسسیات گردشگری در حال ارزیابی برای گواهی استانداردسازی هستند و تا کنون برای یکی از واحد ها گواهی صادر شده است.

ابوالفضل اجلی گفت: به طور منطقی صدور گواهی برای تاسیسات گردشگری زمان خاص خود را دارد. مثلا یک ماه بازرسی اولیه و بدو قرارداد و اعلام عدم تطبیق با استانداردها و بعد از اعلام به فرد، مهلت می دهیم برای رفع عدم انطباق ها با استانداردهای تعیین شده .

وی افزود:رفع عدم انطباق با استاندارد های تعیین شده با توجه به موارد احصا شده متفاوت است. گاهی تعویض یک ملافه و یا تعویض و تامین روشنایی یک اتاق است و گاهی واحدی ممکن است ورزشگاه نداشته باشد که باید آن را ایجاد کند و یا نیاز به ایجاد فروشگاه داشته باشد و مواردی از این دست که زمان بر تر است که باید به واحد گردشگری فرصت تطبیق داده شود.

رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه ارزیابی ها کلابرمبنای ضوابط و استانداردها و دفترچه هایی است که برای تاسیسات گردشگری تعیین شده است که براساس آن تعداد اتاق و سالن و نورگیری اتاق و شاخص های متعدد دیگر برمبنای چک لیست بررسی می شود که برخی موارد برای واحدها الزامی و برخی هم امتیاز آن واحد محسوب میشود .البته به جز مجتمع های خدمات رفاهی که هنوز ابلاغ نشده است.

وی گفت: هر واحد گردشگری می توانند با هریک از شرکت‌های عامل تطبیق اجرای استانداردسازی تأسیسات گردشگری که مجوز دارند وارد مذاکره شده و قرارداد با آن شرکت منعقد کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست