• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۰۸
  • شناسه خبر: 28180

در سفر ریاست جمهوری به زنجان ۵۶ هزار درخواست از مردم دریافت شد/ نزدیک به ۶ هزار درخواست برای اشتغال /۸ هزار و ۷۰۰ درخواست برای تسهیلات

نزدیک به ۲۰ هزار تماس در طول یک هفته از روز سفر رئیس جمهور تاچند روز بعد از آن در سامانه سامد ثبت شد و۳۶ هزار نامه هم به دست خود رئیس جمهور و وزرا و تیم همراه تحویل داده شده بود که مجموعاً ۵۶ هزار نامه و پیام تلفنی در جر ...

حسین محمدی مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در جریان سفر ریاست جمهوری درآبان ماه سال ۱۴۰۰ به زنجان درخواست های مردم استان از رییس جمهور از سه طریق تلفن ۱۱۱، سایت سامد و نامه دریافت شد و در فضایی که در دانشگاه آزاد زنجان مهیّا شده بود ۳۰۰ نفر از کارشناسان دستگاه های اجرایی درخواست هایی که از سوی مردم مطرح می شد را در این سامانه ثبت می کردند .

محمدی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ هزار تماس در طول یک هفته از روز سفر رئیس جمهور تاچند روز بعد از آن در سامانه سامد ثبت شد گفت: ۳۶ هزار نامه هم به دست خود رئیس جمهور و وزرا و تیم همراه تحویل داده شده بود که مجموعاً ۵۶ هزار نامه و پیام تلفنی در جریان سفر رئیس جمهور به استان زنجان واصل شد.

محمدی افزود: همه نامه های مردمی بازگشایی، پردازش، تلخیص، موضوع بندی و سپس در سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ثبت شد و پیامکی به فرد متقاضی ارسال گردید.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان با بیان اینکه درخواست های مردم از رئیس جمهور شامل موضوعات متعددی بود که بیشترین آنها مربوط به اشتغال می شد گفت: نزدیک به ۶ هزار درخواست برای اشتغال و ۵ هزار و ۷۰۰ درخواست وام قرض الحسنه و ۳ هزار درخواست وام خوداشتغالی و بخش دیگری از مطالبات و درخواست های مردم مربوط به دریافت تسهیلات برای امرار معاش و اشتغال و کمک های مربوط به درمان بود.

وی افزود: مواردی هم در قالب مشاوره و ارائه پیشنهاداتی به دولت درحوزه های اقتصادی و فرهنگی و تعدادی هم مربوط به شکایات در اعتراض به سیاستهای دولت و نحوه عملکرد دستگاه های اجرایی و بخش هایی هم مربوط به مسائل و اختلافات شخصی و حقوقی بود که بیشتر مروبط به حوزه قوه قضاییه میشد.

حسین محمدی با بیان اینکه همه این مطالبات و درخواست ها به نهادهای مربوطه ارجاع شد گفت: تمام این ۵۶ هزار درخواست با همه دستگاه های اجرایی مکاتبه شده و جوابهایی از آنها اخذ شد و در مواردی که جواب اقناع کننده نبود مجددا به آن دستگاه ارجاع و جواب اقناع کننده اخذ شد .

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان گفت: نزدیک به ۸ هزار و ۷۰۰ درخواست تسهیلات از سوی مردم بود که ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای متقاضیان وام در استان زنجان در قالب مرحله اول در نظر گرفته شد و طبق دستورالعملی که خود نهاد ریاست جمهوری ارسال کرد این تسهیلات در قالب هفت آیتم به عنوان وام قرض الحسنه توزیع شد .

وی با بیان اینکه وام قرض الحسنه در قالب ۷ مورد ودیعه مسکن،خرید کالا،تعمیر مسکن، درمان، هرینه تحصیلی و وام های بانکی به همه متقاضیان تا سقف ۱۵ میلیون لحاظ شد گفت: پنج بانک عامل ملی، صادرات، ملّت، رفاه، تجارت و صادارت در این خصوص معرفی شدند و همه این متقاضیان وام که شرایط را داشتند در حال تکمیل پرونده در بانک هستند و تا ابتدای شهریور همه این تعدادی که معرفی شده اند تسهیلات خود را اخذ خواهند کرد . تقریبا ۹۰ میلیارد تومان مرحله اول بین متقاضیان توزیع شده است .

حسین محمدی با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به زنجان مبلغی هم در قالب ۵ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض برای استان در نظر گرفته شد گفت: برای کسانی که در خواست وام بلاعوض داشتند و وضعیت زندگی شان خیلی مساعد نبود از کانال کمیته امداد اقدام شد و این ۵ میلیارد تومان هم بین افراد متقاضی نزدیک به ۲۵۰ کمک بلاعوض در قالب ۵ میلیون تومان برای جهیزیه و نزدیک به ۲۰۰ مورد تسهیلات درمان و معیشتی توزیع شد.

محمدی گفت: نزدیک به ۲۰۰ درخواست هم بعد از سفر رییس جمهور در سامانه سامد ثبت شده اند که با رایزنی هایی که با نهاد ریاست جمهوری شد تصمیم براین شد که به درخواست این افراد هم پاسخ داده شود و فعلا در لیست انتظار بمانند و در صورت تامین اعتبار به درخواست آنها هم رسیدگی شود. بعد از اینکه سفر رئیس جمهور به تمام استانها انجام شد اعتبار برای مرحله دوم اختصاص خواهد یافت .

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان با بیان اینکه این اقدامات مربوط به درخواست های ثبت شده درسامانه سامد بود گفت: خود سفر ریاست جمهوری مصوبات بنیادی و زیربنایی هم داشت از جمله در بنیاد مسکن و بهریستی و کمیته امداد که جدا از نامه ها و تماس های تلفنی مردم بود.

خبرنگار: زینب سودی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست