• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۳۰
  • شناسه خبر: 28352

تجلیل از ۵۴ برگزیده یازدهمین جشنواره شعرو قصه استان زنجان

اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان با معرفی ۵۴ برگزیده این جشنواره برگزار شد. هزار و ۲۴۰ اثر به یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان ارسال شده بود. در مجموع ۴۲۸ نفر از نویسندگان و شاعران استان در این جشنو ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان با معرفی برگزیدگان، برگزار شد.

امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت و مطالب، شعر و داستان است و به وسیله نویسندگان و شاعران حقایق مکتوب و آشکار می‌شود گفت: جشنواره شعر و داستان از سال ۷۹ به همت انجمن فرهنگی اشراق درحال برگزاری است و امسال این توفیق نصیب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد تا در برگزاری یازدهمین دوره این جشنواره سهیم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه استقرار امید لازمه رشد و تعالی در جامعه است گفت: درصورت ازبین رفتن امید در هر جامعه ای،مرگ آن جامعه حتمی است و داستان نویسان و شاعران نقش بسیار مهمی را در استقرار امید و انگیزه در یک ملت ایفا می‌کنند. منظور از تزریق امید، پرداختن به دروغ و تملق نیست بلکه بیان حقیقت و ثبت وقایع بدون کم و کاست برای مردم است.

وی با اشاره به نقش نویسندگان و شاعران در تثبیت تاریخ انقلاب، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون که ۴۳ سال می‌گذرد ملت ایران حوادث بسیاری را از پیش چشم گذرانده اند و به لطف قلم نویسندگان و شاعران این وقایع در تاریخ ایران ماندگار شده است.

حسنی گفت: در چندروز گذشته رویداد های بسیار خوبی در استان در راستای شناساندن مفاخر هنر و ادب زنجان برگزار شد و این موضوع باعث خرسندی است زیرا نشان‌دهنده فرهنگ غنی و ذائقه هنردوست مردم فهیم استان زنجان دارد .هفته آینده نیز مراسم گرامیداشت روز سهرورد در زنجان و سپس شهرستان خدابنده برگزار خواهد شد.

دبیراجرایی یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: این رویداد ادبی سابقه ۲۲ ساله و مستمر دارد که نشان از مسیر درست آن است.

جواد چراغی از ارسال هزار و ۲۴۰ اثر به یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان خبر داد و افزود: در مجموع ۴۲۸ نفر از نویسندگان و شاعران استان در این جشنواره شرکت کردند که ۵۴ اثر برتر توسط هیئت داوران برگزیده شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست