• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۱۳
  • شناسه خبر: 28484

کمبود نیروی متخصص در شهرداری زنجان/ماهانه ۴۰۰ قلاده سگ در زنجان عقیم سازی می شود

در شهرداری زنجان مهندس نقشه بردار، مهندس عمران و شهرسازی، مهندس تاسیسات و نیروی متخصص در حوزه آسفالت نیست، به همین خاطر برای نظارت بر آسفالت چند میلیارد هزینه کردیم و سراغ آزمایشگاه مکانیک و فنی خاک رفتیم.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در نشست خبری با رسانه های زنجان اظهار کرد: قرارداد ۱۳۴ میلیارد تومانی شهرداری زنجان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای احداث پارک هاشمی‌نژاد در حالی منعقد شد که متاسفانه قبلا هیچ استفاده‌ای از این ظرفیت نشده بود، اما در شورای شهر ششم این کار پیگیری شد.

مرادلو با بیان اینکه بهسازی مسیر آرامستان حدفاصل سه راه امجدیه تا تقاطع شهید طارمی، بهسازی و تعریض کمربندی خیام، بهسازی منطقه گردشگری زنجانرود و خانه بوران از جمله طرح‌هایی است که از ظرفیت قرارگاه خاتم در آن استفاده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به پیگیری انجام شده در ارتباط با بازگشایی پادگان افزود: زمانی بود که اعلام شد، پادگان دیگر بازگشایی نخواهد شد، اما با پیگیریهایی که کردیم، اقدامات قابل توجهی در این باره صورت گرفته است و به زودی پادگان بازگشایی خواهد شد.

وی به موازی‌کاری دستگاه‌ها در منطقه پونک اشاره کرد و گفت: این منطقه ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما به لحاظ زیرساختی فقیر است، پس باید از راه و شهرسازی این موضوع را مطالبه کنیم، به غیر از بحث شرکت‌های تعاونی که به وعده خود عمل نکردند؛ آیا عملکرد راه و شهرسازی برای مناطق پونک، گلشهر و بهارستان کافی و قابل قبول بوده است؟

مرادلو با بیان اینکه آپارتمان‌های منطقه مهر آرا فاقد امکانات فرهنگی، تفریحی و آموزشی است، افزود: باید راه و شهرسازی پاسخگو باشد، چرا که این منطقه بعد از ۱۱ سال هنوز هیچ امکاناتی ندارد.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس‌های شهرداری به دلیل بازنشسته شدن برخی رانندگان، امکان خدمات دهی ندارند، افزود: برخی نیروهای شهرداری از طریق عنوان فضای سبز وارد شده‌اند و بعد از مدتی هم وارد کارهای دفتری شده‌اند.

وی افزود: ۳۶ دستگاه ناوگان شهری (اتوبوس) با ظرفیت ۲۰ تا ۲۱ نفر بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است تا تسهیلی برای حمل و نقل عمومی هسته مرکزی و ترافیک شهر باشد.

مرادلو با اشاره به کمبود نیروی متخصص در شهرداری زنجان گفت: در شهرداری زنجان مهندس نقشه بردار، مهندس عمران و شهرسازی، مهندس تاسیسات و نیروی متخصص در حوزه آسفالت نیست، به همین خاطر برای نظارت بر آسفالت چند میلیارد هزینه کردیم و سراغ آزمایشگاه مکانیک و فنی خاک رفتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین از کمبود راننده در شهرداری خبر داد و افزود: به خاطر بازنشستگی رانندگان تعدادی از اتوبو‌های شهرداری امکان خدمت‌دهی ندارد، در حالیکه امسال ۲۱ میلیارد تومان در بودجه شهرداری به پرداخت یارانه به رانندگان اتوبوس تعلق داشته و میانگین ۸۴۰ هزار تومان در روز به رانندگان اتوبوس یارانه می‌دهیم.

وی در ارتباط با کیفیت آسفالت در برخی از مناطق شهر زنجان نیز گفت: بودجه آسفالت‌ریزی معابر شهر زنجان تاکنون ۱۹۲ میلیارد تومان بوده است، اما در برخی مناطق مثل گلشهر که پیمانکار خوب عمل نکرده بود، حدود ۱۳ میلیارد تومان عملیات برای آسفالت دوباره هزینه کردیم.

وی درباره جمع‌آوری سگ‌ها از سطح شهر نیز افزود: روزانه ۱۲ تا ۱۴ سگ زنده‌گیری می‌شود که در ماه این تعداد به ۴۰۰ قلاده می‌رسد و وظیفه ما جمع‌آوری و عقیم کردن بوده که به طور متوسط هزینه عقیم‌سازی برای هر قلاده سگ ۲۰۰ هزار تومان است.

مرادلو در ارتباط با بحث کف سازی بازار نیز گفت: در دوره مدیریت قبلی میراث فرهنگی فقط خبر از کف‌سازی بازار می‌داد، در حالی که حتی ریالی برای آن هزینه نکرده بود، موضوعی که من آن را به مدیر فعلی گوشزد کردم.

وی با اشاره به هزینه ۲ میلیارد تومانی در عملیات عمرانی و کف‌سازی بازار سرپوشیده و بازار مسگرها، گفت: احیا و کف‌سازی راسته میوه‌فروشان تا کوچه باشگاه در طول یک ماه آینده انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین با اشاره به عملیات کف‌سازی چهارراه امیرکبیر، میدان انقلاب، دلجویی و خیابان طالقاتی در آینده نزدیک، اضافه کرد: عملیات عمرانی کوچه‌های اطراف سبزه‌میدان و خیابان شهید انصاری طی چند ماه آینده شروع خواهد شد.

مرادلو از افتتاح ایستگاه هفتم آتش‌نشانی هم خبر داد و افزود: در مراسم افتتاح این ایستگاه هم عرض کردم که باید نیروی انسانی این ایستگاه تامین شود، چون ما امروز ۸۰ نفر در آتش‌نشانی کمبود داریم.

وی با اشاره به پیگیری شهرداری در ارتباط با جذب نیرو از وزارت کشور و همچنین تبدیل وضعیت نیروها گفت: برخی از نیروها تمایل دارند که به آتش‌نشانی بیایند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست