• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۳
  • شناسه خبر: 28579

شروع به کار مرکز توانبخشی ایثارگران زنجان تاسال آینده /فیلم شهید یوسف قربانی ساخته می شود

مرکز توانبخشی ایثارگران و جانبازان زنجان در سالهای گذشته ۷۰درصد پیشرفت کار داشت که از۲۰روز پیش پیمانکار آن مشخص شده و اعتبارآن نیزتخصیص یافته است. این مرکز برای ایثارگرانی خواهد بود که کسی قادر به نگهداری از آنها نیست و ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» امیرعلی نیکبخش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در نشست خبری در آستانه سالروز بازگشت آزادگان به کشور اظهار کرد: در ۲۶ مرداد سال ۶۹ اولین گروه از آزادگان با تمام مشکلاتی که داشتند سرافرازانه به کشور بازگشتند در حالی که اطلاعی از وضعیت خیلی از آنها نبود و اطلاعی از اسارت برخی از آنها هم نداشتیم .

نیک بخش گفت: اسامی خیلی از اسرا اصلا ثبت نشده بود و پس از امضای قطعنامه تعدادی از اسامی ثبت شد که تا قبل از آن اطلاع چندانی در دست نبود و خیلی از خانواده ها فکر می کردند عزیزشان شهید شده است. خاطرات بسیاری از آزادگان مطرح شده است.آقای ابوترابی که سالها در اسارت بود یکی از رزمندگان خودساخته و قوی بود که کارهای فرهنگی بسیاری در دوران اسارات به انجام رساند و نام بزرگی از خود به جای گذاشت .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان سخنرانی آزادگان پیش از خطبه های نماز جمعه را یکی از برنامه های سالروز بازگشت آزادگان به کشور نام برد و گفت: در طرح سپاس نیز قرار است از آزادگان شاغل و بازنشسته تجلیل شود که دولت نیز پیگیر آن است .

وی افزود: تجلیل عمومی هم از آزادگان در سطح استان و در تمامی شهرستان ها انجام خواهد شد و در زنجان هم در اردوگاه امام خمینی(ره) همراه با استقرار میز خدمت و در کنار آن مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد.

نیک بخش گفت: شب شعر نیز با مشارکت حوزه هنری در گرامیداشت روز ورود آزادگان در مسجد امام علی(ع) در شهرک آزادگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ۵۸۶ آزاده در استان داریم که ۴ نفر آنها به شهادت رسیدند گفت: اشتغال ایثارگران و خانواده های آنان یکی از دغدغه های بنیاد شهید است که در حال حاضردر سامانه ۳هزار نفر بیکارداریم که سه روش برای اشتغال انها در نظر گرفته شده است . اولین روش اعطای وام خود اشتغالی است و روش دوم اشتغال در شرکت های خصوصی و یا دولتی است و راه سوم هم آزمون استخدامی و جذب ۲۵ درصد سهمیه ایثارگری است که امیدواریم با این روش ها امسال حداقل ۵۰۰ نفر به اشتغال برسند.

امیرعلی نیک بخش در خصوص بهداشت و درمان ایثارگران نیز گفت: پایش سلامت جانبازان شیمیایی دوهفته ای هست که آغاز و به صورت متمرکز با چند کلینیک قرارداد بسته شده است و همچنین خانواده های شهدا به دلیل سالمندی و کهولت سن خدمات درمانی به ویژه تزریقات و غیره در منزلشان انجام میشود که در بازخوردها با ابراز خرسندی خانواده ها مواجه شدیم .

وی در خصوص مسکن ایثارگران نیز گفت: مسکن ایثارگران که بطور ویژه پیگیری میشود. یک پروژه ۲۲۴واحدی را آغاز کرده ایم که ویژه فرزندان شهدا است و برای سایرین هم که مشکل مسکن دارند پرداخت تسهیلات خواهیم داشت. پیش بینی میشود که در طول دو سال ۱۴۰۰ واحد مسکن باید در اختیار ایثارگران قرار دهیم.

نیک بخش با بیان اینکه در ساماندهی گلزار شهدا نیز حدود ۲۱۰ مزارشهید اولین ساماندهی انجام شده است و حدود ۱۶۰ مزار شهید هم که عموما در روستاها هستند طبق برنامه ریزی تا شهریور سال بعد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه دیدار برای ایثارگران نیز گفت:این سامانه به ایثارگران این فرصت را می دهد که در هر سحطی از مسئولان چه در استان و چه خارج از استان تا معاون رییس جمهور در خواست ملاقات خود را ثبت کنند که برای اولین بار ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه میز خدمت هم دوهفته یکبار در شهرستانهای استان مستقر هست گفت: دوشهرستان در زنجان باقی مانده و تا پایان سال این کار ادامه خواهد داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان در خصوص اعزام ایثارگران به عتبات نیز گفت: ایثارگرانی که قصد سفر عتبات دارند به صورت اقساطی هزینه از انها دریافت میشود که ازطریق سایت شاهدان کوثر ثبت نام انجام می دهند و کسانی که به تنهایی توانایی سفر ندارند هم برایشان همراه در نظر گرفته شده است .

نیک بخش در خصوص احداث مرکز توانبخشی نیز گفت : در سالهای گذشته این پروژه ۷۰درصد پیشرفت کار داشت که از۲۰روز پیش پیمانکار آن مشخص شده و اعتبار آن نیز تخصیص یافته است و این مرکز برای ایثارگرانی خواهد بود که کسی قادر به نگهداری از آنها نیست و به صورت تخصصی خدمات به این ایثارگران در این مرکز انجام خواهد شد . تلاش ما این است که این مرکز تا شهریور سال آینده شروع به کار کند.

وی از ایجاد کلینک تخصصی مشاوره به صورت ویژه در بنیاد شهید خبرداد و گفت: در حال حاضرحدود ۷۵۰ مادرشهید و بیش از ۴۰۰ پدرشهید داریم که متاسفانه به دلیل کهولت سن هر روز آنها را از دست می دهیم .

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اقدامات فرهنگی بنیاد نیز گفت: در بحث فرهنگی هم تولید فیلم و تله فیلم و فیلمهای مستند در دستور کار ما هست ،آخرین فیلمی توسط شهرداری ساخته شد فیلم خلبان شهید علیمحمد سلطانی است که زنجانی بود و فیلم بعدی که ساخت آن مصوب شده فیلم شهید یوسف قربانی است که با همکاری صدا و سیما در حال آماده سازی هست .

امیرعلی نیک بخش در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران نیز گفت: تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران از سال ۹۹شروع شد و در استان زنجان از ۱۲۰۰ نفر حدود ۶۲۶ نفر تبدیل شده اند و بقیه هم در حال انجام است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست