• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۵
  • شناسه خبر: 28623

شهرداری تبدیل به یک نهاد شبانه روزی شده است/ایجاد پروژه تفرجی تفریحی گذر اجتماعی در بلوار اشراق/ جابجایی میدان احشام زنجان طی یکسال آینده

پروژه تفرجی تفریحی گذر اجتماعی در بلوار اشراق ایجاد خواهد شد که کارهای ابتدایی این پروژه انجام شده است و مراحل طراحی و مناقصه نیز طی شده و برای بهره بردن شهروندان از این فضا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: حجم عملیات لازم در شهر که شامل تمام ابعاد مدیریت شهری است باعث شد تا مجدداً بودجه شهرداری افزایش یابد و به ۱۵۶۹ میلیارد تومان برسد که قطعا با توجه به نیاز های شهر در آینده نیز افزایش خواهد داشت.

فیروزفر با بیان اینکه سیستم اداره شهرداری درآمد هزینه ای است و قبل از هرچیز باید درآمد داشته باشیم که بتوانیم هزینه ها را پوشش دهیم گفت: البته صرف درامد هم نمی تواند باعث موفقیت در مدیریت شهری شود و برنامه ریزی لازمه موفقیت در عملکرد شهرداری است .

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری امروز تبدیل به یک نهاد شبانه روزی شده است گفت: مردم شاهد هستند که فعالیت های شهرداری از قبل از طلوع آفتاب شروع می شود و تا ساعتها بعد از غروب ادامه دارد.

فیروزفر با بیان اینکه قرارگاه های شهرداری کماکان روزانه فعالیت دارند افزود: طرح جامع عملیات زمستانی در حال تدوین و برنامه ریزی است .

شهردار زنجان از راه اندازی کارخانه محلول یخ زدایی خبر داد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این کارخانه از حجم نمک پاشی ها در زمستان کم کنیم .

وی افزود: حاصل تشکیل جلسات یک روز درمیان قرارگاه خدمات شهری صرفه جویی در ۱۵۰ نیروی فضای سبز است .در سال آینده نیز طرح ویژه مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز را داریم.

فیروزفر با بیان اینکه اولویت ما پرداختن به پروژه های جامانده و پر مطالبه است گفت: یکی از این پروژه ها کف سازی کل بازار بود که وضعیت وخیمی داشت و حدود ۴ دهه بود که دست نخورده بود و درتلاشهیتم ظرف یک ماه آینده کل کف سازی بازار انجام شود.

شهردار زنجان بااشاره به جمع اوری ایستگاه های اتوبوس مرکز شهر گفت: جمع آوری ایستگاه های بین معابر علیرغم سختی هایی که داشت از دیگر اقدامات شهرداری بود  که با چپ در کردن اتوبوس ها این مشکلات رفع شد.

وی افزود: در طلیعه محرم در جلسه هماهنگی شهرداری با هیئات حسینی برای سیاه پوش کردن خیابان ها در آستانه محرم اجرا شد و همچنین ۹ المان مرتبط با محرم در شهر زنجان جاگذاری شد. همچنین برای تسهیل تردد خودروها در دسته های عزاداری ۱۱ پارکینگ در چند نقطه شهر زنجان تعبیه شده بود.

علیرضا فیروزفر در خصوص پروژه سبزه میدان نیز گفت: هرچند قرارداد ناقص آن مشکلاتی را داشت اما این پروژه در حال انجام است سیستم صوتی و تصویری برای این پروژه پیش بین نشده بود که این موضوع هم در دستور کار قرار گرفت وهمچنین تخلیه سیلاب نیز یکی دیگر از مشکلات این پروژه است که با اتصال پروژه سبزه میدان به خیام حل خواهد شد و تا پایان پاییز امسال فاز جنوبی پروژه افتتاح خواهد شد همچنین باغ ذوالفقاری که در طرح قبلی پروژه پیش بینی نشده بود به پروژه اضافه شد که با اینکار درختان کهنسال در این محدوده نیز حفظ می شود.

وی در خصوص پروژه معبر پادگان نیز گفت: تمام زیرساختهای آن انجام شده و دروبین گذاری هم در حال انجام است و با برداشتن دیوار ضلع شرقی و غربی آماده افتتاح خواهد بود. 

فیروزفر ادامه داد: در بحث آسفالت رکورد ۲۵۰۰ تن آسفالت در یک روز در زنجان ثبت شد و نهضت اسفالت همچنان ادامه دارد و در تلاش هستیم تا مناطق کم برخوردار از خدمات شهرداری استفاده کنند.

شهردار زنجان با بیان اینکه در آسفالت ریزی رکورد ۲۵۰۰ تن در یک روز ثبت شد افزود : نهضت آسفالت تا جایی که شرایط آب و هوایی اجازه کار بدهد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت با کار کارشناسی دقیق توانستیم ۲۷ مصوبه در کمیسون ماده پنج مطرحکنیم که ۱۰ مصوبه ابلاغ نهایی شده است گفت: با تائید شدن این مصوبات بسیاری از گره های کور شهرسازی و ساخت و ساز حل خواهد شد و انحرافات از پروانه و تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ از آثار این مصوبات خواهد بود.

وی با باشاره به طرح ترافیک شهر نیز گفت: حل مشکلات ترافیک هسته شهر  در دستور است؛ به همین منظور نیازمند تهیه آمار میدانی هستیم همچنین ساماندهی اتوبوسرانی نیز همزمان از اولویت های شهرداری محسوب می شود.

وی از جابجایی میدان احشام خبرداد و گفت: با توجه به اینکه میدان احشام در داخل شهرقرار دارد در یک برنامه یکساله جابجایی انجام خواهد شد که یا با همکاری بخش خصوصی خواهد بود و یا خود شهرداری به عهده خواهد گرفت.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه تفریحی گذر اجتماعی نیز گفت: کارهای ابتدایی این پروژه انجام شده است و مراحل طراحی و مناقصه نیز طی شده و این پروژه در بلوار اشراق ایجاد برای بهره بردن شهروندان ایجاد خواهدشد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست