• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۷
  • شناسه خبر: 28664

اربعین امسال یک موضوع حاکمیتی است/ تمام دستگاه های استان بدون اما و اگرامکانات خود را در اختیار ستاد اربعین قرار دهند/ شهرداری پشتیبان موکب ها باشد

موضوع اربعین امسال حاکمیتی است و همه دستگاه ها موظف به تامین اقلام مورد نیاز و همکاری با ستاد اربعین هستند و بدون اما و اگر هر آنچه در اختیار دارند را در اختیار ستاد قرار دهند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی، استاندار زنجان در جلسه ستاد اربعین استان زنجان اظهار کرد: غیر از اینکه اربعین یک حرکت نمادین و تمدنی و به عنوان رسانه عاشورا است، الان اربعین از بعد«.. و اعدوا مااستطعتم من القوه…» و نشان دادن قدرت مقاومت شیعیان مهم است و یک موضوع حاکمیتی است و توانمندنمایی نظام و جبهه مقاومت است.

افشارچی گفت: در اربعین امسال با مشکل بهداشتی از جنس گرمازدگی مواجه ایم که در این مورد قبل از اعزام باید اطلاعات لازم در اختیار زایرین قرار بگیرد که پیشگیری های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه نقش کمیته اطلاع رسانی در سفر اربعین بسیار مهم است گفت: باید نقشه از محل قرار گیری موکب های زنجان و هر اطلاعاتی که لازم هست از طریق این کمیته در اختیار زائرین قرار بگیرد.

استاندار زنجان افزود: اطلاعات باید از تعداد زایرین زنجان باید دقیق شود و مشخص شود که هر روز اتوبوسها و ناوگان حمل و نقل در چه ساعاتی حرکت می کنند که اداره راه بتواند برنامه ریزی کند.

افشارچی با اشاره به اینکه نقش شهرداریها در موکب مرز مهران خیلی مهم است و زنجانی ها در مرز مهران نباید سردرگم شوند و خدمات لازم را دریافت کنند گفت: مهم تر از رفتن،هنگام برگشت زائرین است و انرژی موکب ها باید بیشتر متمرکز بر خدمات در برگشت زائرین باشد.

محسن افشارچی افزود: ما از شهرداری ها انتظار پشتیبانی تمام موکب ها را داریم تا موکب داری، بهتر است از چندنفر برای خدمات موکب کمک بگیرند و خود شهرداری به پشتیبانی و حمایت موکب ها اقدام کند.

استاندار زنجان با تاکید براینکه موضوع اربعین امسال حاکمیتی است افزود: همه دستگاه ها موظف به تامین اقلام مورد نیاز و همکاری با ستاد اربعین هستند و بدون اما و اگر هر آنچه در اختیار دارند را در اختیار ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد : تمام کمیته های موظف در ستاد اربعین باید اقدامات خود را به صورت مکتوب در اختیار رییس ستاد قرار دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست