• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۷
  • شناسه خبر: 28662

تا کنون ۱۹ هزار ۸۳۴ زائر زنجانی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند/ ۳۲ موکب از زنجان در خدمت زائرین خواهند بود

تا امروز ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر متقاضی در سامانه سماح در زنجان ثبت نام کرده اند و امسال ۳۲ موکب در خدمت از زنجان در خدمت زائرین خواهند بود.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ابراهیم احدی رییس سازمان حج و زیارت استان زنجان در جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه تا امروز ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر متقاضی در سامانه سماح در زنجان ثبت نام کرده اند گفت: زنجان جزء استانهایی است که در سالهای گدشته نیز اقبال به سفر اربعین داشته است.

احدی گفت: ۹۵ درصد زائرین زنجانی در سامانه سماح مرز مهران را برای سفر انتخاب کرده اند و ۳و نیم درصد نیز مرز خسروی و ۱و نیم درصد هم مرز هوایی را انتخاب کردند که تعدادشان ۱۷۷ نفر است.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان افزود: در ثبت نام زائرین تاکید بر این است که ثبت نام قطعی شود و زائرین هزینه ۱۸ هزار تومان بیمه را پرداخت کنند و اعتبار گذرنامه هم رعایت شود چون زائرین بدون گذرنامه و بدون اعتبار رد مرز ها به مشکل میخورند.

وی با بیان اینکه امسال هیچ هزینه ای از طرف دفاتر مسافرتی از زائرین دریافت نمیشود گفت: ثبت نام در سامانه سماح مصوب ستاد اربعین و از شروط سفر اربعین است. و برای امنیت خاطر و اطمینان زائرین از خدمات بیمه و سایر خدمات است.

معاون رییس ستاد بازسازی عتبات استان زنجان و کمیته مشارکتهای مردمی و اسکان و تغذیه زائرین نیز با اعلام اینکه این کمیته دائمی است و محدود به ایام اربعین نمی شود گفت: امور اربعین امسال از دی ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و تا کنون پروانه موکب داری ۲۹ موکب از استان صادر شده است و موکب شهرداری و اوقاف و یک موکب دیگر نیز در حال صدور پروانه هستند و جمعاً امسال ۳۲ موکب در خدمت از زنجان در خدمت زائرین خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۱۷موکب از مرکز زنجان و ۱۲ موکب از ابهر و ۳ موکب از خدابنده و ۲ موکب از ماهنشان ،۲موکب از خدابنده و ایجرود و سلطانیه و طارم نیز هرکدام یک موکب خواهند داشت .

وی با بیان اینکه مرکز اصلی ماموریت استان زنجان براساس ابلاغ ستاد اربعین ، شهر نجف است گفت: ۱۷ موکب در نجف و ۵ موکب در کربلا و ۴ موکب در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و ۲ موکب در داخل استان در مسیر تردد زائرین شمالغرب کشور فعالیت خواهند داشت و قرار گاه مرکزی مومب ها نیز در شهر نجف خواهد بود.

معاون ستاد بازسازی عتبات استان زنجان افزود: پیش بینی می شود موکب ها از ۴۰ هزار نفر در هر وعده و ۳۰ هزار نفر هم در شب ها پذیرایی کنند.

وی با بیان اینکه در سطح استان هیچ گروهی و هیچ هیئت و هیچ مسجدی وجود ندارد که بخواهد در اربعین موکب برقرار کند و از جانب ما دچار مشکل باشد گفت: برای تامین نیازمندیها و پشتیبانی های عمومی طبق روال سالهای گذشته انتظار می رود از موکب ها واحدهای تولیدی و صنعتی پشتیبانی کنند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست