• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۲۹
  • شناسه خبر: 29057

راه حل های موقتی پاسخگوی رفع مشکلات مجموعه رختشویخانه نیست/مسیرهای سنتی عبور آبهای زیر زمینی کارکرد خود را از دست داده است/ راه حل احیای قناتها وایجاد شبکه انتقال آبهای زیرزمینی است

اشباع شدن میزان آب موجود در کف که به صورت جذبی در برخی از کانال‌ها عمل می‌کند، باعث شده که آب به قسمتی از بنای رختشویخانه نفوذ کند ورفع کامل خطر نفوذ آب و رطوبت در بخش هایی از این بنای تاریخی نیازمند احیای قنات های ضلع ش ...

به‌گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»جلسه بررسی مشکلات بنای رختشویخانه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان، شهردار منطقه سه ، مدیر کل شرکت آب و فاضلاب زنجان، مدیر کل شرکت آب منطقه ای زنجان و معاون خدمات شهری شهرداری زنجان برگزار شد. سید محمدشعاعی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در این جلسه اظهار کرد: راه حل های موقتی دیگر پاسخگوی مناسبی برای رفع مشکلات مجموعه رختشوی خانه نیست.

شعاعی گفت: اقدامات انجام شده متناسب با حجم مشکل نبوده و شبکه انتقال موقتی که آبهای زیرزمینی از بنای رختشویخانه به بیرون ایجاد شده  ناکارآمد بوده و باید به سرعت اصلاح شود.

وی افزود: در اولین گام نقشه مسیر آبهای زیرزمینی در محدوده رختشویخانه باید شناسایی و شبکه انتقال به فاضلاب شهری به سرعت اجرا شود.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان نیز با بیان اینکه رختشویخانه خانه همه مردم است، گفت: متأسفانه کانال‌های که در محدوده بنای رختشویخانه شهر زنجان وجود داشت با توسعه شهری دچار آسیب شدند و باعث  عدم دفع مناسب آب و نزولات آسمانی در منطقه شده است.

صفوی افزود: اشباع شدن میزان آب موجود در کف که به صورت جذبی در برخی از کانال‌ها عمل می‌کند، باعث شده که آب به قسمتی از بنای رختشویخانه نفوذ کند ورفع کامل خطر نفوذ آب و رطوبت در بخش هایی از این بنای تاریخی نیازمند احیای قنات های ضلع شرقی بنا است.

علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز با اشاره به نشت آب‌های زیرسطحی به برخی اماکن در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان گفت: باید تلاش شود تا با اجرای پروژه فاضلاب شهری مشکل نشت آب به بنای رختشویخانه زنجان رفع شود.

جزء قاسمی گفت: شرکت آب و فاضلاب در راستای وظایف اجتماعی خود، اجرای پروژه های جمع آوری فاضلاب در این منطقه را با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال در اولویت قرار داده و اجرا می کند که با اجرای این پروژه، انفصال شبکه در محور دلجویی مرتفع شده و این شبکه به مدار بهره برداری وارد شود.

غلام حسن احمدی معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز با بیان اقدامات انجام شده در سالهای گذشته گفت: زهکشهای مختلفی در منطقه ایجاد شده که در حال حاضر کارایی خود را از دست داده اند. در سالیان گذشته قناتهای مسیر احیا شده بودند که این قناتها نیز دیگر کارایی مناسبی در انتقال آبهای زیرسطحی ندارند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان هم با بیان علل بروز مشکل گفت: یکی از راهکارهای حل این موضوع احیای قناتها و یا ایجاد شبکه انتقال آبهای زیرزمینی است.مسیرهای سنتی عبور آبهای زیر زمینی کارکرد خود را از دست داده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست