• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۰۹
  • شناسه خبر: 29143

ثبت ۸ هزار و۶۷۷ ازدواج در سال ۱۴۰۰ در زنجان/ صدور۷۰ شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

۸ هزار و ۶۷۷ مورد ازدواج در سال ۱۴۰۰در استان زنجان به ثبت رسیده است . ۷۰ شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در زنجان صادر شده است .

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید علی شفیعی مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان اظهار کرد: آمار ولادت طی ۶ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش دارد و همچنین در خصوص وفات نیز نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

شفیعی گفت: به ازای هر ۱۰۰۰نفر جمعیت میزان ولادت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۳.۶ درصد در کشور بود و میزان ولادت در استان زنجان ۱۳.۵درصد است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز ۸ هزار و ۶۷۷ مورد ازدواج ثبت شده در استان را شاهد بودیم که رتبه ۱۱ سطح کشور را دارد .

شفیعی با بیان اینکه ۸۶۰ هزار و ۳۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان زنجان هستند گفت: از این تعداد ۹۷.۳۲ درصد مردم کارت ملی خود را اخذ و تعداد ۲۳ هزار و ۸۷ نفر اقدام به ثبت کارت ملی نکرده اند .

وی گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۰ هزار و ۶۱۸ جلد شناسنامه در استان زنجان صادر شده است و از این تعداد برای افراد بالای ۱۵ سال ،۲۲ هزار و ۷۷۱ جلد و افراد زیر ۱۵ سال نیز ۷ هزار و ۸۴۷ جلد شناسنامه صادر شده است .

شفیعی با اشاره به آمار ثبت روزانه وقایع حیاتی در ۶ ماهه اول سالجاری نیز گفت : در این بازه زمانی ۳۹ ولادت،۱۴ وفات،۱۲۳ ثبت کارت ملی روزانه ثبت شده است.

وی درخصوص تعداد شناسنامه های صادره در اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز گفت: تعداد ۷۳ پرونده در این خصوص بوده که ۷۰ مورد آن منجر به صدور شناسنامه که ۸ مورد آن در سال جاری صادر شده است و ۳ پرونده نیز در دست صدور است .

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه ۴۸۷ مورد تغییر نام و ۴۰۲ مورد تغییر نام خانوادگی در این استان صورت گرفته است افزود : از این تعداد ۱۰۳ مورد با احکام دادگاهی و ۳۸۴ مورد نیز با مجوز اداره کل صورت گرفته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست