• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۱۴
  • شناسه خبر: 29210

میراث فرهنگی و گردشگری ازاولویت های استان است و من به عنوان یک امر مستحب به آن نگاه نمی کنم

میراث فرهنگی و گردشگری یکی از اولویت ها من در استان است که به شدت در استان ما مغفول مانده است.در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری وظیفه خاصی داریم و من هیچگاه به عنوان یک امر مستحب به آن نگاه نمی کنم بلکه هم نگاه فرهنگی و هم ...

به‌گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»محسن افشارچی استاندار زنجان در اولین جلسه انجمن‌های میراث‌فرهنگی استان زنجان که با حضور قائم مقام معاون وزیر میراث فرهنگی برگزار شد اظهار کرد: میراث فرهنگی و گردشگری یکی از اولویت ها من در استان است که به شدت در استان ما مغفول مانده است که دراین حوزه باید تلاش بیشتری بکنیم درحال که در دنیا برای چیزهای بسیار کوچک اقدامات بسیار ارزشمندی انجام میشود ما از داشته های خود در این زمینه غافلیم .

افشارچی با اشاره به تعبیر “شیوه آزموده زیست” در معنای میراث فرهنگی گفت: با توجه به معماری و شهرسازی گذشته و حس زندگی در مکانهافعلی نشان می دهد که از گذشته چیزی نیاموخته و به کار نگرفته ایم.

استاندار زنجان گفت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری وظیفه خاصی داریم و من هیچگاه به عنوان یک امر مستحب به آن نگاه نمی کنم بلکه هم نگاه فرهنگی و هم نگاه اقتصادی دارم .

محسن افشارچی با بیان اینکه خارج از ایجاد موزه و بازدید بویژه دانش آموزان آشنایی انها با میراث فرهنگی است. بچه هارا بیرید و در مکان های گردشگری و آثار فرهنگی بگردانید گفت: خیلی وقتها خیلی از حرفهای ما کانالیزه شده و میان آن شکافی هست که اولین گام برای گفتگو و برقراری ارتباط با جوان و نوجوان همین آشنایی او با میراث فرهنگی و بازدید از آنها است.

وی با بیان اینکه ما در زنجان نمیتوانیم خودمان را نشان بدهیم گفت: در حوزه اقتصادی اطلس سرمایه گذاری استان در حال تدوین است و در حوزه گردشگری هم همینطور انتظار داریم تا آخر سال تیزری آماده شود سه صورت منسجم و شیک با تمرکز بر سبزه میدان و سلطانیه داشته های خود را اعلام کنیم که هم ازلحاظ فرهنگی خودمان را نشان بدهیم و هم درامد اقتصادی داشته باشیم .

استاندار زنجان با اشاره به گفتمان “زنجان،میزبان مهربان ” گفت: در مقابل چیزی که برای مردم تبدیل به گفتمان می کنیم وظیفه داریم و نشان دادن میراث فرهنگی باید تبدیل به گفتمان شود که یک بخش از آن نیز مربوط به آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه محور سلطانیه تا کتله‌خور، داش کسن، کرسف، سهرود، مراکز طبیعی گردشگری، بقعه قیدار نبی باید به صورت خاص دیده شود. و مراکز دیگر از جمله ماهنشان که از مراکز تاریخی و قدیمی است گفت: چراکه اگر سلطانیه و غار کتله‌خور مورد اهمیت قرار گیرند می‌توانند از لحاظ اقتصادی کل استان را تحت تاثیر قرار دهند بنابراین انتظار داریم تا در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اتفاقات بزرگی در زنجان بیافتد تا زنجان را برای زندگی زیست پذیر تر و زیباتر کند.

در پایان این جلسه اعضای انجمن‌های میراث‌فرهنگی استان زنجان حکم خود را از استاندار زنجان دریافت کردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست