• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۱
  • شناسه خبر: 29296

 مشکل هر روستایی قبل از تبدیل به معضل باید به مسئولان مربوطه منتقل شود/بخشی از عدالت از مسیری که دهیاران درآن مسئولیت دارند می گذرد

مشکل هر روستایی قبل از آنکه به یک معضل تبدیل شود، باید به مسئولان مربوطه منتقل شود. داشتن دغدغه مردم نیاز ما مسئولان و رفع آن تکلیف و وظیفه ما است و نباید مردم را فقط به خاطر از سر باز کردن کاری که می‌توانستیم برای ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در همایش و کارگاه آموزشی دهیاران استان اظهار کرد: عملکرد حاصل از تعامل روستاییان و دهیاران و توفیقات حاصل از تلاش آنها، باعث خرسندی و مایه مباهات است، قطعا  کاری که برای رضای خدا باشد، عایدی بسیار زیادی هم خواهد داشت.

  افشارچی گفت: مشکل هر روستایی قبل از آنکه به یک معضل تبدیل شود، باید به مسئولان مربوطه منتقل شود. داشتن دغدغه مردم نیاز ما مسئولان و رفع آن تکلیف و وظیفه ما است و نباید مردم را  فقط  به خاطر از سر باز کردن  کاری  که می‌توانستیم  برایشان  انجام دهیم،  ناراضی  کنیم و نباید به این دلیل که  ما حواسمان به روستاییان و مشکلاتشان نیست، برایشان نارضایتی ایجاد شود.

وی افزود: بخشداران باید بدانند در روستاهایی که متولی آن هستند چه می‌گذرد و از کمبودها و مشکلات روستاییان مطلع باشند. اگر چه گاهی  ممکن است روستاییان مشکلاتی  داشته باشند که نتوانیم  آنها را حل کنیم اما می توانیم  صدای آنها را گوش کنیم.

افشارچی با  اشاره به  اینکه بخشی از  عدالت در جمهوری اسلامی از مسیری که  دهیاران و بخشداران در آنجا به عنوان مسئول حضور دارند میگذرد گفت: اگر ما روستاها را  درست ببینیم و از تمام امکانات تسهیلاتی، اعتباری دهیاریها و  همیاری روستایی ها، برای ایجاد ثروت بیش از آنچه که در روستاها است استفاده کنیم رخدادهای خوبی رقم خورد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خرید گندم، فقط در روستاهای شهرستان خدابنده داشتیم که  افزایش آن نسبت به سالهای گذشته مشهود است افزود: قطعا آنها با نقدینگی  حاصل از فروش گندم، به دنبال سرمایه گذاری هستند تا ثروت بیشتری تولید کنند که ما نیز  دقیقا چنین رخدادهایی را برای روستاییان می خواهیم و از تولید ثروت در روستاها و افزایش کیفیت زندگی روستاییان حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش ثروت روستاییان برای ما هم بسیار رضایت بخش است، گفت: اقدامات مسئولان متولی روستاییان و کمک در راستای  تولید ثروت و افزایش دارایی های آنها از طریق مولد های روستایی مانند کشاورزی، فراتر از وظایف معمولی دهیاران و  متولیان روستاها است.

افشارچی گفت: انتظار داریم ضریب جینی استان امسال تکان اساسی بخورد و علاوه بر رخدادهای مثبتی که در حوزه گندم در شهرستان طارم و خدابنده افتاده، قطعاً در دیگر بخش های کشاورزی مانند تغییر الگوی کشت اتفاق های مبارکی خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست