• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۳۰
  • شناسه خبر: 29405

فیلترینگ دائمی نیست؛ ولی تا شرایط به ثبات نرسد ادامه دارد

فیلتر شدن پلتفرمهای خارجی مصوبه شورای امیت ملی است و در جهت کنترل حوادث و اتفاقاتی است که در کشور وجود دارد و تا زمانی که شرایط به ثبات نرسد ادامه دارد.


به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در هشتمین نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان در خصوص فیلترینگ پلتفرم های خارجی در حوادث اخیر اظهار کرد: فیلتر شدن پلتفرمهای خارجی مصوبه شورای امیت ملی است ودر جهت کنترل حوادث و اتفاقاتی است که در کشور وجود دارد و تا زمانی که شرایط به ثبات نرسد ادامه دارد.

طاهری با بیان اینکه یک عقب ماندگی جدی در زیرساخت های اینترنت ثابت در کشور داریم و برخلاف تمام دنیا اینترنت مورد استفاده غالب در ایران اینترنت سیار است گفت: با منابعی که در بودجه دیده شده توسعه اینترنت ثابت و با سرعت بالا مد نظر است که اگر این اتفاق بیفتد انقلاب عظیمی در حوزه اینترنت خواهیم داشت.

وی افزود: فیلترینگ دائمی نخواهد بود و چیزی که ما دنبال آن هستیم امنیت اطلاعات و داده ها است و بحث حقوقی و قانونی اطلاعات شخصی افراد است که در صورت تعرض میتوان ازطریق قانون پیگیر آن بود.

مصطفی طاهری گفت: تامین امنیت در جمهوری اسلامی مهم است و مردم برای زندگی عادی انتظار امنیت دارند و تا زمانی که شرایط به ثبات باید نیروهای امنیتی فضا را کنترل کنند و اعتراضات هم باید چارچوب خودش را پیدا کند. و در این خصوص کم کاری وجود دارد که رسیدگی و ارائه برنامه برای اعتراضات مردم جزء برنامه های سه قوه هست و لایحه و یا طرحی اگر باشد مجلس پیگری خواهد کرد.


وی در خصوص پروژه پتروشیمی زنجان نیز گفت: این پروژه چند مشکل اساسی در حوزه ارزی داشت که اگر حل نمیشد امکان کار کردن در این مجموعه وجود نداشت که خوشبختانه حل شد ولی درمقایسه با یکسال قبل، شرایط بسیار متفاوت شده و پیشرفت پروژه به نزدیک ۴۵درصد رسیده است. ۵۲ درصد از پروژه خریدهای ارزی بود که رسیده است و اگر در اختیارشان قرار بگیرد این پروژه حرکت خود را شروع خواهد کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ملّت در خصوص موضوع استفاده از پهبادهای ایرانی در جنگ روسیه و اکراین با بیان اینکه ارتباطات تجاری ما با روسیه جهش قبال توجهی پیداکرده است گفت: با توجه به نیازهایی که آنها دارند و ظرفیتی که ما درکشور داریم روابط تجاری با روسیه را گسترش داده ایم به گونه ای که حجم مبادلاتدر حوزه های مختلف نزدیک به ۲میلیارد دلار بوده و همچنان در حال افزایش است.در حوزه آی سی تی در روسیه در حال سرمایه گذاری هستیم و همچنین در حوزه خودرو نیز معادل ۷۰۰میلیون دلار قرارداد بسته شده است و همینطور در حوزه های نظامی که پیشرفت ایران غیر قابل انکاراست تقاضا دراین خصوص وجود دارد و تبادلاتی با کشورهای متقاضی از جمله با روسیه صورت می گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارزیابی عملکرد استاندار زنجان نیز گفت: بارها گفته ام که به استانهای متعددی برای بررسی مشکلات صنایع آنها سفر می کنم و در مقایسه با استانهای دیگر، عملکرد و نحوه مواجهه استاندار زنجان حداقل در حوزه صنعت را بالاتر میبینم .یعنی گرهی در صنایع استان که بشود در زنجانحلش نکرد و معطل باشد را نداریم.

طاهری گفت: واردات خودرو با توجه به مباحث ارزی سالها قبل توسط دولت ممنوع شده بود که امسال تصمیم بر این شد که تا سقف یک میلیارد دلار واردات انجام پذیرد که تقریابً نهایی شده است و پیش بینی ما این است که در آبانماه صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص زیتون نیز با بیان اینکه امسال ۱۲۰ هزار تن برداشت زیتون در طارم داشتیم که نسبت به سالهای گذشته چندین برابر شده است گفت: جندین اقدام درمورد زیتون انجام شده که یکی خریئ تضمینی ۳۰درصد از محصول زیتون است و دیگری اینکه از این به بعد زیتون جزء کالاهای اساسی محسوب خواهد شد و همچنین صادرات آن که ممنوع بود آزاد و وراداتآن باافزایش تعرفه انجام خواهدشد ولی همچنان قیمت پایین است و کشاورزان راضی نیستند.

مصطفی طاهری در مورد حوادث اخیر در کشور با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی یک کشور توحیدی است و بنابر همین استقلال، دشمنانی هم داشته است و اکنون با استکبار و اعوان و انصار متعدد آن از جمله رسانه هایی مواجه هستیم که در هر اتفاقی دنبال سودء استفاده علیه ایران هستند.

وی افزود: ما یک کشور با سلیقه های مختلف هستیم و اختلاف نظرها هم در حوزه های مختلف هست و برای همین شرایط خاص است که بنا به اتفاقاتی که در درون کشور میافتد دنبال استفاده از این اختلافات هستند که باید دقت کنیم غافلگیر نشویم و باید تفکیک قائل شویم و همینطور باید دستگاه های امنیتی خودشان را قوی کنند که رصد اطلاعاتی برای ورود بیگانگان قوی شود. ولی مدیریت این اتفاقات میتوانست بهتر باشد ولی در این شرایط تضعیف نیروهای انتظامی کار خوبی نیست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست