• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۰۵
  • شناسه خبر: 29481

ارائه اینترنت پرسرعت تکلیف قانونی دولت است/ قانونمندبودن پلتفرم ها موضوعیت دارد نه داخلی وخارجی بودن آنها

گلایه ای که ما از دولت داریم این است که چرا تدبیری در خصوص ارائه پلتفرم های مختلف داخلی و خارجی اتفاق نیفتاده است. برای ما خارجی و داخلی بودن آن موضوعیت ندارد بلکه قانونمند بودن آن مهم است.

مهدی باقری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»با بیان اینکه در مجلس پیگیر این هستیم که دولت اینترنت پر سرعت و پهنای باند بیشتر و خدمات بهتر را ارائه بکند گفت: این تکلیف قانونی دولت است و در گذشته در این موضوع اهمال شده است.

باقری با تاکید بر لزوم قانونمند شدن استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی گفت: اگر بخواهید در یک اتوبان با تجهیزات بالاامکان سرعت بالا هم داشته باشید باید آن را قانونمندتر هم بکنید.اینستاگرام و واتساپ باتوجه به اینکه دولت به دفعات از آنها خواست مسئولیت خود را در مورد جان و مال کاربران را بپذیرند نه تنها مسئولیت به عهده نگرفتند امروز در ایجاد اغتشاش کمک هم می کنند که این را هیچ حکومتی و هیچ قانونگذاری نمی پذیرد.

وی افزود: دولت تکلیف دارد طبق قانون این ابزارهای ارتباط در شبکه های اجتماعی را محیا بکند ولی چون انحصاراً دو نرم افزار را آماده کرده است می توانند سوء استفاده کنند. در حالی که باید پلتفرم های متعدد، چه ایرانی و چه خارجی را ارائه کند و رقابت ایجاد شود و در این رقابت هر مجموعه ای کیفیت بهتری را ارائه کند و قانونمند تر باشد مورد استفاده قرار بگیرد و همینطور اگر هرکدام از قانون تخطی کرد آن را کنار بگذارد ضمن اینکه مردم امکان استفاده از پلتفرم های دیگر را داشته باشند که کار و کسبشان معطل نماند.

مهدی باقری گفت: گلایه ای که ما از دولت داریم این است که چرا تدبیری در خصوص ارائه پلتفرم های مختلف داخلی و خارجی اتفاق نیفتاده و به همبن دلیل کسب و کار مردم منحصراً در نرم افزارهای واتساپ و تلگرام و اینستاگرام بنا شده و الان هم به هر دلیل امنیتی مسدود و محدود شدن آنها باعث شده کسب و کار مردم قفل شود، در این خصوص به شدت و به جد پیگیر هستیم که چه با نرم افزارهای قبلی و چه با نرم افزارهای جدید این مشکل را حل کنند و برای ما خارجی و داخلی بودن آن موضوعیت ندارد بلکه قانونمند بودن آن مهم است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست