• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۲۲
  • شناسه خبر: 29670

آغاز به کار ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت در زنجان

ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع) با حضور هنرمندان دارای معلولیت از استان های زنجان،قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در زنجان آغاز به کار کرد. این جشنواره از ۲۲تا ۲۵ آبان در فرهنگسرای ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع) در زنجان آغاز به کار کرد.

امراله حسنی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان زنجان در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: هنر تئاتر هنری همیشه بالنده و پویا است و افراد دارای معلولیت با این هنر زیبا آنچه نیاز هست در مورد آنها بدانیم را نشان میدهند.

سلمان حسینی مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بارسوم است که این جشنواره در زنجان برگزار میشود گفت: این موضوع نشان دهنده هنردوست بودن زنجانی هاست.
حسینی گفت: سازمان بهزیستی فعالیتهای بسیار زیادی در جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت داشته از جمله این جشنواره که فرصت خوبی است برای افراد دارای معلولیت که مخاطبان را با چالشهای افراد دارای معلولیت آشنا کنند و بتوانند توانمندیهای خود را به همه نشان دهند.

قطب الدین صادقی یکی از داوران ا این جشنواره نیز در این مراسم با بیان اینکهبزرگترین فیلسوفان و شعرا در بدترین شرایط قد علم کردند و تسلیم شرایط نشدند گفت: شرایط نباید موجب توقف ما شود. خستگی ناپذیری بخشی از سرنوشت و سخت کوشی بخشی از زندگی است .

صادقی گفت: این رویداد نقطه بسیار مثبت و این یک جشنواره کاربردی است و هدف خاص دارد و در پس آن اهداف خاص روانی و اجتماعی و فرهنگی را تعقیب میکند که نباید از این چارجوب خارج شود.
وی افزود: باید دنبال این باشیم که این هنر با این ظرفیتهایش چه کمکی به ما میکند پس هدف این تئاتر کاملا مشخص است.
صادقی با بیان اینکه این جشنواره تنها انجام وظیفه و جمع شدن دورهم نیست گفت: تنها کارکردن روی یک اثر مهم نیست بلکه باید به کیفیت بها دهیم . اگر اثر از نظر هنری ضعیف باشد قدرت تاثیر بر مخاطب را از دست میدهد. در حالی که با یک تکنیک هنری فخیم میتوانید منظور را به مخاطب برسانید و او را تحت تاثیر قرار دهید پس تا میتوانید روی بعد هنری کارخود تلاش کنید و ارزش فرهنگی قدرت تاثیر کارتان را مهم ترین وظیفه خود قرار دهید.
قطب الدین صادقی خطاب به هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: برای تغییر داوری ها و پیش داوری ها باید بتوانید تاثیر گذار باشید و این به دست نمیاید مگر اینکه از تاثیر هنری کارهای خود غافل نشوید.
وی افزود: این جشنواره فقط مکانی برای ارایه آثارهنری نباشد بلکه فضایی برای خلق یک فضای دوستانه و ایجاد خانواده ای بزرگ است.

گفتنی است این جشنواره با حضور افراد دارای معلولیت از استان های زنجان،قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و با داوری حمید کاکا سلطانی کارگردان و بازیگر سینما، قطب الدین صادقی نویسنده و کارگردان و مدرس تئاتر، هما جدی کار کارگردان و مدرس نمایشهای عروسکی ۲۲تا ۲۵ آبان در فرهنگسرای امام خمینی (ره)زنجان برگزار میشود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست