• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۲۲
  • شناسه خبر: 29677

اختصاص تسهیلات تبصره ۱۶ به شهرستانها بخشی از برنامه رشد استان است/ اعتبارات هر شهرستانی که درعملکرد قوی نباشد به شهرستانهای دیگر اختصاص خواهد یافت

اولین بار است که اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین شهرستانها تقسیم می شود و این بخشی از برنامه ای است که برای رشد استان در نظر گرفته ایم.در این خصوص مسئولیت بزرگی به عهده فرمانداران شهرستانها است که بدانند که به چه صورت ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری استان در ارتباط با تخصیص تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه به شهرستانها و نهادها اظهار کرد: اولین بار است که اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین شهرستانها تقسیم می شود و این بخشی از برنامه ای است که برای رشد استان در نظر گرفته ایم.

افشارچی با بیان اینکه ارائه این تسهیلات با عاملیت بانکها و بنیادهای علوی و برکت و سایر نهادها صورت میگیرد گفت: در این خصوص مسئولیت بزرگی به عهده فرمانداران شهرستانها است که بدانند که به چه صورت باید پیگیر تخصیص این اعتبارات به شهرستان خود باشند.

وی افزود: از لحاظ کارکردی نیز وظیفه اداره کار است که پیگیری کند که آیا اعتبارات به هدف خود رسیده است و یا خیر که در این خصوص باید گزارش ها کیفی ارائه کند که آیا این تسهیلات به هدف خود نشسته است یا خیر؟

محسن افشارچی با بیان اینکه گزارش عملیات بانکی هم توسط دبیرخانه و هم شورای هماهنگی بانکها ارائه خواهد گفت: هر شهرستانی کندی کند و در عملکرد قوی نباشد اعتبارات به شهرستانهای دیگر اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: ضمن اینکه دستگاه های عامل توزیع اعتبارات تبصره ۱۶ باید متقاضی جایگزین هم داشته باشند که امکان جایگزینی هم فراهم باشد باید تا پایان فرایند پیگیر باشند و فقط اکتفا به اختصاص تسهیلات نکنند .

خاتمی رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۴۱۲ میلیارد تومان مبلغ اعتبارات اختصاص یافته تبصره ۱۶ ، عدد کمی نیست گفت: همه بانکهای استان برای همکاری با نهادها و دستگاه های دخیل آماده هستند که در اسرع وقت این تسهیلات در اختیار متقاضیان معرفی شده قرار بگیرد.
خاتمی گفت: از تمامی دستگاه ها درخواست داریم در معرفی متقاضیان به بانکها به اهلیت افراد به لحاظ فنی و تخصصی توجه داشته باشند که بخشی از کار که به عهده دستگاه هاست به بانکها محول نشود که مانع تسریع ارائه تسهیلات نباشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست