• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۲۹
  • شناسه خبر: 29778

تا اردیبهشت سال آینده کل شبکه برق استان مجهز به کابل خودنگهدار خواهد شد

استان زنجان جزء استانهای پیشتاز در کابل خودنگهدار است و تا اردیبهشت سال آینده هیچ شبکه سیم لخت نخواهیم داشت و کل شبکه برق استان مجهز به کابل خودنگهدار خواهد شد. که یکی از مزایای آن محافظت دربرابر باد و باران و برخورد در ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» پیام جوادی مدیرعامل توزیع نیروی برق استان زنجان در نشست خبری با بیان اینکه ماموریت اصلی شرکت توزیع برق، تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم است گفت: براساس ارزیابی شرکت توانیر در بین ۳۹شرکت توزیع برق در کشور جزو شرکتهای برتر بوده ایم.

جوادی با بیان اینکه چشم انداز و هدف استراتژیک شرکت توزیع برق در عدد ۱۴۰۴ خلاصه شده است گفت: از سال ۱۴۰۱ هدف این است که خاموشی هارا کاهش بدهیم و نهایتاً هر مشترک ۱۴۰دقیقه خاموشی ببیند و همینطور درصد مراجعه حضوری مشترکان به صفربرسد . میتوانیم بگوییم که الان خیلی به صفر نزدیک شدیم. مشترکان می توانند با شماره ۱۵۲۱ به تمام خدماتی که برای این شرکت متصور است دسترسی داشته باشند. عد ۴ هم کاهش تلفات برق به ۴ درصد است .

وی افزود: حجم شبکه های برق در زنجان ۱۴ هزار و ۷۵۵ کیلومتر است یعنی ۱۴ برابر فاصله زنجان تا مشهد شبکه برق اصلی و .. داریم. که از سال ۵۸ تا ۱۴۰۱حجم شبکه ها ۱۴برابر افزایش پیدا کرده است.

جوادی با بیان اینکه ۴۹۷ هزار مشترک از شبکه های برق استفاده می کنند گفت: ۷۹.۵ درصد مشترک خانگی، ۱۳۰۴ مشترک تجاری و ۴ درصد مشترکان عمومی، ۲ درصد کشاورزی و در نهایت کمتر از یک درصد مشترکان شرکت توزیع برق صنعتی هستند.اما مشترکان صنعتی از لحاظ مصرف انرژی برق بالاترین مصرف را دارند.

وی افزود: ۵۲ درصد مصرف برق در صنعت، ۲۳ درصد در کشاورزی، ۱درصد برای روشنایی است . ۱۶ درصد برای مصارف خانگی و ۴ ردصد عمومی و ۴درصد هم تجاری است .

پیام جوادی در خصوص روشنایی معابر گفت:مخصوصا در شرایطی که ناترازی تولید و مصرف داشتیم و خیلی نمی توانیم روشنایی خیابانها را بالاببریم هم به دلیل دستور شرکت توانیر و هم از لحاظ روانی و ترغیب مردم به صرفه جویی.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: برای تسهیل خدمت رسانی در خدمات شرکت برق، استان را به ده امور برق تقسیم کردیم و امسال هم نام سه امور برق داخل شهر را تغییر دادیم که قبلا به نام های امور برق غرب، شرق و شمال بود و مردم را دچار سردرگمی می کرد با تغییر نام در خدمترسانی تسهیلگری و منطبق با موقعیت جغرافیایی آنها شد. برهمین اساس امور برق غرب به امور غرب فرهنگ و امور برق شرق به امور برق اشراق و امور برق شمال هم به نام امور برق گلشهر تغییر یافت .

جوادی با بیان اینکه در استان ۶ هزارو ۵۹۷ حلقه چاه کشاورزی برق دار شده است گفت: استان زنجان جزء استانهای پیشتاز در کابل خودنگهدار است و تا اردیبهشت سال آینده هیچ شبکه سیم لخت نخواهیم داشت که یکی از مزایای آن محافظت دربرابر باد و باران و برخورد درختان و اتصالی بعد از آن است ضمن اینکه تغییر شبکه از سیم به کابل امکان استفاده از برق غیر مجاز را کمتر می کند و همینطور مسائل فنی شبکه نیز در این راستا بهبود داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در تا اردیبهشت سال آینده کل استان مجهز به کابل خودنگهدار خواهد شد گفت: در زمینه هوشمند سازی شبکه های برق نیز کلید های فشار قوی در قسمت های مختلف شبکه در مناطق مختلف نصب شده است به طوری که ۲۱۰ سکسیونرهای کنترل از راه دور فعال شده است، ۱۲۷۹ کنتور هوشمند تکفاز ، ۷۰۴۰ کنتور هوشمند فهام بااولیوت مشترکین سنگین صنعتی نصب شده که در هرلحظه میزان برق مصرفی احصاء می شود و دخالت دست به حداقل می رسد اشتباهات را به حداقل کاهش می‌دهد.

پیام جوادی گفت: با وجود ناترازی مصرف و تولید برق در تابستان جزء استانهای موفق در گذر از پیک تابستان بودیم و علی رغم مشکلات فراوان هیچ خاموشی با برنامه ای نداشتیم و علی رغم اینکه برق هیچ خانه ای قطع نشد ، در کل کشور ۵درصد کاهش مصرف خانگی داشتیم.

وی افزود: مدیریت را روی صنایع و کشاورزی انجام دادیم به طوری که ۱۷درصد رشد مصرف انرژی در صنایع داشتیم و صنایع با جابجایی مصرف وخاموشی نه تنها خاموشی نداشتند بلکه ۱۷ درصد مصرف و تولید داشتند که برای آن برنامه ریزی های فوق العاده ای در سطح تولید انجام شد و تونستیم در تابستان با اکثر مشترکین سنگین تفاهم کنیم وبا ۱هزار و ۳۸۸ مشترک صنعتی تفاهم نامه امضا کنیم و طی آن ۲۷۰ مگاوات جابجایی بار انجام دادیم و همچنین محدودیت شنگینی برای مشترکین کشاورزی اعمال شد بطوریکه قرار شد اگر در ساعاتی که آبیاری راندمان کمتری دارد مصرف نکنند بقیه ساعات را مجانی در اختیار داشته باشند که توانستیم در پیک بار ۷۰مگاوات هم ازآنهاهمکاری بگیریم.

جوادی با بیان اینکه در زمستان هم مشکل ناترازی را داریم گفت: ولی همه مسئولیت ها با برق نیست. ظرفیت نیروگاه های ما در زمستان مصرف را کفایت میکتد ولی مشکل تامین سوخت گاز برای نیروگاه های ما خواهد بود و اگر مجموعاً در مصرف گاز و برق ده درصد صرفه حویی شود هیچ مشکلی نخواهیم داشت. در زمستان مشکل تزریق سوخت گاز به نیروگاه ها را داریم.

قسمت عمده تولید ما از نیروگاه های ۳هزار سامانه ۵ کیلوواتی برای اقشار کم برخوردار است و پروژه بزرگی است که از توان اداره برق به تنهایی خارج است و سپاه و بسبج و فرمانداری ها و بانکها همکاری خواهند کرد سامانه های وام کم بهده برای تولید برق نیشودو کنک به نعیشت مروم.

وی با بیان روشنایی معبر پادگان نیز بامشارکت شهرداری و با اعتبار ۶۵میلیارد ریال در حد ۹۰درصد انجام شده است گفت: در روشنایی و زیبایی آاین معبر از تکنولوژی روز استفاده شده است.

وی درخصوص تعطیلی برخی کارگاه ها و عدم پرداخت حقوق کارگر در آن روزها نیز گفت: هر کارگری حق دارد در ماه ۴روز تعطیلی داشته باشد و اگر کارخانه و صنعتی این حق کارگر را رعابت نمیکند تقصیر اداره برق نیست.

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان یانکه برای روشنایی سه ارگان وظیفه و اختیار دارند گفت: معابر داخل شهر و روستاها با توزیع برق، پارکها با شهرداری و بیرون از شهر با اداره راهداری است و روشنایی شهر ها استاندار خاصی ندارد ولی روشنایی شهر در شرایط عادی بالا بود و از لحاظ روانی خوب نبود که هم درخواشت صرفه جویی داشته باشیم و هم خیابانها چراغانی باشد اما اگر در معابری چندین لامپ پشت سر هم خاموش است به دلیل سرقت شبکه است که متاسفانه خیلی اتفاق می افتد و ترمیم و تغییر کابل هم کار آسانی نیست.

رویا قزلباش در خصوص تکرار قبضهای برق و اعتراض مردم هم گفت: شرکت توزیع برق هم یک شرکت وابسته به وزارت نیرو و زیر نظر یک شرکت مادر تخصصی است و براساس تعرفه هایی که ابلاغ میشود قبض صادر می کند. سال گذشته به پیشنهاد وزیر قرار شد برای تسهیل در پرداخت مردم، قبض ها یکماهه صادرشود که اعلام کردیم که برای قرائت کنتور به صورت یکماهه باید پرسنل ۴ برابر شوند به همین دلیل قرارشد یک ماه به شکل برآوردی قیض صادر شود و ماه دیگر براساس قرائت قطعی قبض صادر شود باشد. که دراین صورت اگر متوسط مصرفی که برای مشترک حساب کردیم درست بوده باشد براساس دستورالعمل قبض متوسط مصرف درسیستم می ماند و یک قبض واقعی و قطعی صادر می شود و وقتی قبضی پرداخت شد هم قبض قطعی او به شکل بستانکاری خواهد بود وامکان ندارد قبضی پرداخت شود و در صورتحساب وارد نشود.

جواای در خصوص ماینرها نیز گفت: ماینرها در سطح کشور دستورالعمل دارند و اگر در قالب ان دستورالعمل کسی بخواهد مجوز بگیرد و شرایط قید شده در آن را رعابت کند امکان فعالیت دارد که براساس آن تولید در زمانهای تعیین شده و با تعرفه معین را باید رعایت کند. معدود مجموعه هایی هستند که مجوز دارند که یک مشترک سنگین در ابهر داریم که دربازه های زمانی که مجاز است با تعرفه تعیین شده و زمان تعیین شده کار میکند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست