• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۷
  • شناسه خبر: 29910

تعیین سازوکار اسقاط خودرو؛ پرداخت ۵ درصد قیمت کامیون و کشنده وارداتی برای شماره‌گذاری/ به ازای شماره‌گذاری ۴ خودروی تولیدی باید یک خودرو اسقاط شود

ساز و کار اسقاط خودرو در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس تعیین تکلیف شد.براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، به ازای شماره‌گذاری ۴ خودروی تولیدی باید یک خودرو اسقاط شود و برای شماره‌گذاری خودروهای تولیدی در صورت نب ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تعیین تکلیف ساز و کار اسقاط خودرو در نشست کمیسیون متبوعش خبرداد و گفت: در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، با پرداخت ۵ درصد قیمت کامیون و کشنده وارداتی، این خودروها شماره گذاری می‌شوند.

طاهری با اشاره به حضور رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه گفت: دستورکار نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره سازوکار اسقاط خودرو ارجاعی از صحن علنی مجلس بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، به ازای شماره‌گذاری ۴ خودروی تولیدی باید یک خودرو اسقاط شود و در نهایت مقرر شد برای شماره‌گذاری خودروهای تولیدی در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، ۱٫۵ درصد از قیمت هر خودرو برای شماره گذاری پرداخت شود، این منابع صرف اسقاط با اولویت موتورسیکلت و حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی افزود: همچنین در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، با پرداخت ۵ درصد قیمت کامیون و کشنده وارداتی، این خودروها شماره گذاری انجام می‌شوند، منابع به دست آمده از این محل صرف نوسازی موتورسیکلت و حمل و نقل عمومی خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست