• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۰۳
  • شناسه خبر: 30835

برگزاری مراسم اعتکاف در۴۰ مسجد استان زنجان/پیش بینی حضور ۶هزار نفر در مراسم اعتکاف در زنجان

مراسم معنوی اعتکاف امسال در۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در استان زنجان شرکت کنند.۲۲ مسجد در شهر زنجان میزبان معتکفین خواهند بود که از این تعداد حدود ۱۰ مسجد ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» بهزاد طارمی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست هماهنگی دبیران اعتکاف شهرستانی استان زنجان اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف امسال در۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان شرکت کنند.
طارمی گفت:۲۲ مسجد در شهر زنجان میزبان معتکفین خواهند بود که از این تعداد حدود ۱۰ مسجد برای اعتکاف دانش آموزی در نظر گرفته شده است و ظرفیت هزار دانش آموز را دارد.

وی افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب و … از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است.

طارمی در توصیه به دبیران اعتکاف شهرستان ها بر استفاده از تجارب فعالان حوزه اعتکاف در سراسر استان تاکید کرد و از دبیران اعتکاف خواست تا از ظرفیت تمامی ادارات و نهاد ها استفاده کرده و همچنین خیرین و عموم مردم متدین استان را در این امر دینی سهیم نمایند.

حجت الاسلام علی یوسفی رییس ستاد اقامه نماز استان و دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هجمه های اخیری که با انواع عملیات فریب علیه نوجوانان و جوانان صورت گرفت گفت: باید روشنگری اساسی در این زمینه صورت بگیرد و اعتکاف محل مناسبی برای تببین مسائل مختلف برای آحاد مردم است .
دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان افزود:با توجه به وقفه‌ای که به دلیل کرونا در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد امسال با برگزاری اعتکاف که با نگاه ویژه به اعتکاف نوجوانان و جوانان شکل خواهد گرفت، امیدواریم شاهد رشد کیفی و کمی این رویداد سالانه الهی باشیم.

گفتنی است هزینه ثبت‌نام درشهرستان های مختلف استان متفاوت است که در روزهای آینده همراه با نحوه ی ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست