• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۰۳
  • شناسه خبر: 30823

 تنها دستگاه سنگ شکن در زنجان خصوصی است و دولت نمیتواند برای آن هزینه کند/ تاییدات لازم برای خرید دستگاه سنگ شکن سنگ کلیه اخذ شده است

۱۶ سال پیش یکی از پزشکان متخصص استان دستگاه سنگ شکن را بصورت شخصی خریداری و در بیمارستان مستقر کرد و چندسالی هست که این دستگاه نیاز به تعمیرات دارد که به دلیل شخصی بودن این دستگاه، دولت نمی تواند هزینه ای برای آن بکند. ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص نبود دستگاه سنگ شکن سنگ کلیه در زنجان گفت: ۱۶ سال پیش یکی از پزشکان متخصص استان دستگاه سنگ شکن را بصورت شخصی خریداری و در بیمارستان مستقر کرد و چندسالی هست که این دستگاه نیاز به تعمیرات دارد که به دلیل شخصی و خصوصی بودن این دستگاه ، دولت نمی تواند هزینه ای برای آن بکند.

بختیاری گفت: درسال ۸۵ و بویژه بعد از افتتاح بیمارستان آیت اله موسوی و دانشکده دندانپزشکی و داروسازی بودجه کافی در وزارت بهداشت برای خرید دستگاه سنگ شکن وجود داشت که متأسفانه در آن سال ها این دستگاه خریداری نشد و حتی سال های بعد نیز که وزارت بهداشت وضعیت خوبی داشت این امر محقق نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از نظر موجودی دستگاه سنگ شکن در بخش دولتی وضعیتمان صفر است گفت: در خصوص خرید و استقرار دستگاه سنگ شکن سنگ کلیه در بیمارستان استان زنجان پیگیری های لازم از وزارت بهداشت صورت گرفته است که تأییدات لازم از سوی وزارت خانه دریافت شده است و امیدواریم پس از دریافت این دستگاه دومین استانی باشیم که دستگاه شکن را خواهد داشت .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست