• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۱-۱۶
  • شناسه خبر: 31078

لزوم هدایت صنایع بزرگ استان به سمت تولید توزیع یافته برق/ برابری مصرف آب شرب شهری با مصرف آب شرب روستایی در استان/ اضافه برداشت ۱۰۰میلیون مترمکعب آب

مصرف آب شرب روستایی برابر مصرف آب شرب شهری است در حالیکه ۷۰ درصد جمعیت استان شهری و ۳۰ درصد روستایی است که این یعنی آب شرب روستایی در جای دیگری مصرف میشود. آورد آب در استان نسبت به برداشت، سالانه ۱۰۰میلیون مترمکعب فاصله ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در آیین افتتاح ۳۷ طرح بزرگ صنعت برق استان زنجان اظهار کرد: برخی اقدامات شرکت توزیع برق کارهای روتین هست که در استان زنجان نیز به خوبی انجام می شود از جمله پروژه سبزه میدان که در ۱۵ روز انجام شد.

افشارچی گفت: برخی اقدامات هست که در سطح کشور و در استان باید پیگیری شود که یکی از آنها تولید توزیع یافته است که صنایع بزرگ را ببریم به سمت اینکه «خودتولید کننده» باشند و کل کشور به این سمت حرکت می کند که صنایع بزرگ را از شبکه تولید رسمی کشور مستقل کند که در اینصورت حجم زیادی از بار تامین و تولید برق کم می شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات، تولید انرژی توزیع یافته در حد یک خانه در روستا است که به صورت انرژی های نو است که با توجه به اینکه دولت نیز در این راه سرمایه گذاری کرده است مسئله مهمی است و استانهای دیگر هم به این سمت می روند. شاید هدایت سرمایه های بزرگ به این کار سخت باشد ولی هدایت افراد با سرمایه کوچک به این سمت باید انجام شود و سال آینده یکی از اهداف بزرگ مجموعه تولید انرژی در استان باید رفتن به سمت تولید توزیع یافته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه کنترل داده محور یکی دیگر از موضوعات مورد پیگیری استان است گفت: این داده ها در دراز مدت خیلی خوب می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

محسن افشارچی گفت: یک مسئله مهم دیگر در استان، چاه های آب است که داده های نشان می دهد مصرف آب شرب روستایی برابر مصرف آب شرب شهری است در حالیکه ۷۰ درصد جمعیت استان شهری و ۳۰ درصد روستایی است که این یعنی آب شرب روستایی در جای دیگری مصرف میشود.

وی با بیان اینکه در سال ۸۷ تعداد چاه های کنتورداراستان ۳۶۰۰ حلقه بوده که در این ۱۴ سال دوبرابر شده و الان ۶۶۰۰ چاه روستایی برق دار است .

استاندار زنجان با تاکید بر این که مسئله آب از اصلی ترین مسائل استان است گفت: آورد آب در استان نسبت به برداشت سالانه ۱۰۰میلیون مترمکعب فاصله دارد و بیشتر است که ما معتقد هستیم که این ۱۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت است که میتوانیم با کنترل آن، آورد و برداشت آبهای زیر زمینی را کنترل کنیم .

افشارچی افزود: اگر بتوانیم به صورت کنترل از راه دور چاههای آب را کنترل کنیم خیلی نتایج خوبی خواهیم گرفت و یک برنامه دراز مدت سه یا چهارساله نیاز داریم که بتوانیم حجم آبهای زیر زمینی و عملکرد چاههای آب کنترل کنیم و این دستاورد ما برای نسل آینده خواهد بود که بتوانیم آب های زیر زمینی را برای آینده حفظ کنیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست