• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۰۹
  • شناسه خبر: 31498

تصویب بودجه ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ شهرداری زنجان/ بودجه سال آینده شهرداری زنجان افزایش ۴۴ درصدی دارد

در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری زنجان به مبلغ ۲۶ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال به تصویب رسید .بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری زنجان افزایش ۴۴ درصدی نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ دارد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری زنجان در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان به مبلغ ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان به تصویب اعضای شورا رسید.

مجید ناصحی مقدم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در توضیحات این مصوبه با بیان اینکه سهم هزینه های جاری از بودجه سال آینده شهرداری زنجان حدود هزار میلیارد تومان و سهم بودجه عمرانی نیز هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است گفت: سهم هر بخش از کل بودجه به ترتیب ۳۹ و ۶۱ درصد می شود.

ناصحی مقدم گفت: نابع درآمدی بودجه سال آینده شهرداری زنجان ۳۰ درصد از محل منابع ارزش افزوده، ۳۰ درصد از محل اخذ عوارض مختلف، ۳۰ درصد از محل فروش املاک و ۱۰ درصد نیز از درآمدهای متفرقه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اولویت های هزینه کرد بودجه شهرداری زنجان در سال آیندهگفت: این سیاست ها و اولویت ها از جمله موضوع رفع معضلات ترافیکی شهر در بررسی لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفت و رقمی حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده شد.

رئیس شورای شهر زنجان افزود: برای گسترش پارک ها و تفرجگاه ها ۲۲۰ میلیارد تومان، برای آسفالت معابر شهری ۱۵۳ میلیارد تومان، برای مدیریت آب های سحطی شهر ۵۸ میلیارد تومان، برای تملکات در بازگشایی معابر ۱۰۰ میلیارد تومان، برای پیاده رو سازی و کف سازی معابر ۳۴ میلیارد تومان، برای راه اندازی بازارچه های میوه و تره بار ۵۰ میلیارد تومان، برای حمل و نقل عمومی ۸۰ میلیارد تومان، برای هوشمندسازی فرآیندهای خدمات شهرداری ۳۵ میلیارد تومان و برای مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز ۲۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده اختصاص یافت.

ناصحی مقدم گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری زنجان افزایش ۴۴ درصدی نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست